• امروز : دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 23 September - 2024
6

کشتی هوایی چین برای تورهای گردشگری

  • کد خبر : 3811
  • ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۹:۰۱
کشتی هوایی چین برای تورهای گردشگری
چین یک کشتی هوایی برای گردشگران ساخته است که انتظار می‌رود به زودی وارد فرآیند صدور گواهینامه قابلیت پرواز شود.

این وسیله نقلیه با نام AS700 متعلق به شرکت صنایع هوانوردی چین (Aviation Industry Corp of China) بوده و دومین نمونه اولیه آن که وظیفه انجام پروازهای آزمایشی برای صدور گواهینامه صلاحیت پرواز را بر عهده دارد، اولین پرواز خود را به تازگی در شهر جینگمن (Jingmen) با موفقیت انجام داده است.

توسعه AS700 در اوت ۲۰۱۸ با هدف پاسخگویی به تقاضای گردشگران برای تورهای هوایی آغاز شد. این کشتی که توسط موتورهای پیستونی به حرکت درمی‌آید، قادر به حمل ۱ خلبان و ۹ گردشگر است و می‌تواند ۱۰ ساعت بدون وقفه مسافتی معادل ۷۰۰ کیلومتر را پرواز کند.

رویه کیسه‌های هوای AS700 از مواد پلیمری ساخته شده است. این کشتی همچنین به یک شیر اطمینان هلیومی مجهز است که فرود ایمن آن روی زمین را حتی در صورت از کار افتادن موتورها و سامانه عملیاتی تضمین می‌کند. طراحان کشتی مدعی‌اند AS700 مطابقت بین سرعت پرواز و نیروی برآر را بالا می‌برد که آن را بسیار مقرون به صرفه‌تر و ایمن‌تر از هواپیما می‌کند. نیروی بَرآر مولفه‌ای از نیروی وارده از طرف سیال بر یک جسم است که در راستای عمود بر راستای حرکت سیال وارد می‌شود.

برای ساخت این کشتی مواد نرم و سخت در کنار هم قرار گرفته‌اند تا این وسیله نقلیه بتواند در برابر هوای بارانی، برفی و باد مقاومت داشته باشد و ۵ تا ۱۰ سال دوام بیاورد. طراحی صندلی‌های تک‌نفره و پنجره‌های باز AS700 نیز تجربه تماشای مناظر را به صورتی منحصر به فرد برای مسافران فراهم می‌کند.

فضای زیادی در داخل این کشتی هوایی وجود دارد که امکان به‌کارگیری تجهیزات مختلف به منظور فعالیت‌هایی مانند پخت و پز و استفاده از سرویس بهداشتی را فراهم می‌آورد. به علاوه، AS700 را می‌توان به لوازم با کیفیت مجهز کرد یا به یک وسیله نقلیه لوکس و گران قیمت تغییر داد تا انواع مختلف نیازهای بازار را برآورده کند.

بر اساس اظهارات طراحان این وسیله نقلیه، AS700 علاوه بر مقاصد گردشگری می‌تواند برای طیف گسترده‌ای از عملیات‌ها مانند اکتشاف مواد معدنی، نظارت دریایی، حمل و نقل محموله و نجات اضطراری نیز مورد استفاده قرار گیرد. آن‌ها تخمین می‌زنند که طی دهه آینده تعداد ۱۰۰ فروند AS700 برای پاسخگویی به تقاضای بازار مورد نیاز خواهد بود.

شرکت صنایع هوانوردی چین از اواسط دهه ۱۹۸۰ تعدادی کشتی هوایی سرنشین‌دار و بدون سرنشین طراحی کرده است. با این حال، تقریبا همه آن‌ها مدل‌های کوچکی هستند که برای حمل تجهیزات علمی به منظور انجام آزمایش‌های فناورانه استفاده می‌شوند.

منبع: chinadaily

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3811

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.