• امروز : یکشنبه - ۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 23 June - 2024
2

کاهش قیمت مجوزهای برق سبز در چین

  • کد خبر : 6999
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
کاهش قیمت مجوزهای برق سبز در چین
تاسیسات پررونق انرژی‌های تجدیدپذیر چین بازار ویژه‌ای برای انرژی پاک در این کشور ایجاد کرده است.

به گزارش بلومبرگ، میانگین قیمت تراکنش روزانه برای مجوز برق سبز (Green Electricity Certificates) به ۰٫۸۲ یوان در هر مگاوات ساعت کاهش یافت. این میزان از میانگین ۲۲ یوان در هر مگاوات ساعت در فوریه کمتر است.

زمانی که انرژی‌های تجدیدپذیر تولید و توسط آلاینده‌ها خریداری و استفاده می‌شوند تا بخشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را جبران کنند، این مجوزها صادر می‌شود. این خرید می‌تواند به صاحبان مزارع بادی و خورشیدی کمک کند تا پول بیشتری فراتر از فروش برق به شبکه کسب کنند.

سال ۲۰۲۳، تقاضا برای مجوزها، به ۳۶٫۳ میلیون عدد افزایش یافت، این رقم در سال ۲۰۲۲ حدود ۳٫۹ میلیون بود، دولت بخش‌هایی را که می‌توانند مجوزها در آنها مورد استفاده قرار گیرند را گسترش داده است، و تحقق اهداف دولت برای کاهش شدت انتشار کربن از جمله این بخش‌هاست.

اما این تقاضا با افزایش عرضه و تاسیسات انرژی‌های تجدید پذیر کاهش می‌یابد. کاهش قیمت‌ها بخشی از روند بزرگ‌تری است که از سال ۲۰۲۱ با قیمت‌ مجوز از حدود ۵۰ یوان در هر مگاوات ساعت کاهش یافت. مجوزهای معامله شده در سراسر چین تا اواخر مارس ۲۰۲۴، تنها حدود ۱۳ درصد از کل عرضه موجود را تشکیل می‌دادند.

مذاکره کنندگان حوزه آب و هوا از دو تولیدکننده بزرگ گازهای گلخانه‌ای جهان یعنی چین و ایالات متحده قرار است به زودی در واشنگتن برای گفت‌وگو در مورد مهار آلاینده‌های قوی گرمایش، ارتقای بهره‌وری انرژی و سایر موضوعات با یکدیگر دیدار کنند.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6999

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.