• امروز : سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 17 September - 2024
1

چین دومین مقصد جذاب سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر

  • کد خبر : 7639
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۳۰
چین دومین مقصد جذاب سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر
چین با مجموع امتیاز 72، بعد از آمریکا با امتیاز 6/73 در جایگاه دوم مقصد جذاب سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر قرار گرفت.

به گزارش asian-power، بر اساس نسخه شصت و سوم شاخص جذابیت انرژی‌های تجدیدپذیر در کشورهای جهان (RECAI) که ارنست اند یانگ (EY) منتشر کرده، سرزمین اصلی چین با یک پله صعود به‌عنوان دومین بازار جذاب برای سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر معرفی شده است.

در این رده‌بندی که هر دو سال یک بار انجام می‌شود آمریکا با امتیاز ۶/۷۳ در صدر باقی ماند و چین با ۷۲ امتیاز رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

یکی از تحولاتی که در گزارش EY در مورد سرزمین اصلی چین به آن اشاره شده، در اولویت قرار گرفتن انرژی‌های تجدیدپذیر و جایگزینی سوخت‌های فسیلی در پیش‌نویس قوانینی است که از سرمایه‌گذاری بین‌المللی و همچنین داخلی حمایت نموده و زیرساخت‌ها را در مناطق روستایی بهبود خواهد بخشید.

در مورد آمریکا نیز به اضافه شدن ۶/۴ گیگاوات ظرفیت تولید انرژی خورشیدی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ که مجموع ظرفیت را در این کشور به ۱۰۰ گیگاوات رسانده، و همچنین به ارائه پشتیبانی‌های فدرال برای ارتقای شبکه به منظور افزایش  ظرفیت انتقال انرژی‌های تجدیدپذیر اشاره شده است.

کشورهای دیگری که در فهرست ۱۰ بازار برتر راه یافتند عبارتند از آلمان، فرانسه، استرالیا، انگلیس، هند، دانمارک، کانادا و ژاپن.

شاخص RECAI عوامل جذابیت بازار از قبیل ثبات سیاست‌ها، در دسترس بودن سرمایه و تنوع منابع طبیعی را ارزیابی می‌کند.

منبع: asian-power

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7639

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.