• امروز : یکشنبه - ۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 23 June - 2024
3

چین به دنبال تسلط جهانی در زمینه ساخت بنادر هوشمند

  • کد خبر : 6967
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۰۰
چین به دنبال تسلط جهانی در زمینه ساخت بنادر هوشمند
حدود 6 سال پس از آغاز به کار اولین ترمینال کانتینری بندری کاملاً خودکار در چین، این کشور اکنون سیستم‌های مدیریت و کنترل بندر هوشمند کاملاً مستقل خود را دارد.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، فناوری تولید داخل به این معنی است که چین – خانه خودکارترین پایانه‌های کانتینری در جهان – اکنون می‌تواند خطوط تولید ترمینال خود را بدون تکیه بر قطعات یا فناوری غربی بسازد و راه اندازی کند.

وزارت حمل و نقل چین اخیرا اعلام کرد که چین اکنون ۱۸ پایانه در بنادر مختلف دارد که ۲۷ ترمینال دیگر در حال ساخت یا در حال بازسازی هستند.

چن کیانگ، معاون مدیر فناوری اطلاعات بنادر چین در این باره گفت: اولین پایانه کانتینری کاملاً خودکار کشور در سال ۲۰۱۷ در چینگدائو شروع به کار کرد. این ترمینال مبتنی بر سیستم‌های اطلاعاتی پیچیده‌ای بود که در انحصار تولیدکنندگان خارجی بودند. به گفته چن، پایانه‌های کانتینری خودکار که محموله‌ها را بین کشتی‌ها و وسایل نقلیه حمل و نقل بارگیری و تخلیه می‌کنند، به نرم‌افزار پیچیده نیاز دارند.

در این گزارش آمده است که بیش از ۲۸۰۰۰ مولفه پایانه خودکار در بنادر – اعم از سخت افزاری و نرم افزاری – توسط تیم‌های تحقیقاتی به همراه ۲۰ شرکت داخلی تولید شده است. این فناوری نه تنها کارایی پایانه‌ها را افزایش داده است، بلکه می‌تواند به چین اجازه دهد تا پیشتازی خود را در پذیرش جهانی اتوماسیون بیشتر کند.

چن گفت که یک تیم تحقیق و توسعه نرم‌افزار متشکل از ۳۰ نفر روزها و شب‌های زیادی برای ایجاد این سیستم‌ها سخت کار کردند. چن افزود: تیم تحقیقاتی بیش از ۱۵۰۰ فرآیند کسب و کار را ذره ذره بررسی و بیش از ۲۲۰۰ عملکرد سیستم را طبقه بندی کرد تا یک نمونه اولیه را تشکیل دهد.

وی افزود که تیم تحقیقاتی با توسعه سیستم‌های کنترلی با سرعت‌هایی در سطح میلی‌ثانیه برای افزایش کارایی تا چهار برابر، با مسائلی مانند نرم‌افزارهای قدیمی و دستگاه‌هایی که نیاز به تعمیر و نگهداری مکرر داشتند، مقابله کردند.

این تیم همچنین یک شرکت تولیدی محلی را پیدا کرد که می‌خواست محاصره فناوری‌های کلیدی خارجی را بشکند و شروع به همکاری برای توسعه محورهای خود کردند.

به گفته مقامات چینی، توسعه فناوری در داخل کشور، مستقل از کنترل‌های خارجی، برای غلبه بر بسیاری از مسائل ذاتی در بندرهای خودکار، بهبود کارایی آن‌ها و تسلط بر سیستم‌های کنترل مهم است. اگر تحریم‌های خارجی بنادر چین را هدف قرار دهند، تکیه بر فناوری هوشمند خارج از کشور نیز می‌تواند خطرناک باشد.

در حالی که پذیرش فناوری بندر خودکار در چین رونق می‌گیرد، کشورهایی مانند ایالات متحده و کانادا در ادغام این فناوری – علیرغم افزایش تراکم بندر – کُند بوده‌اند. تنها چهار بندر از ۳۵۰ بندر آمریکا به لطف مقاومت اتحادیه‌های کارگران بندری، خودکار هستند.

وزارت حمل و نقل چین چندی پیش اعلام کرد که به پیاده سازی فناوری هوشمند در آبراه‌های این کشور ادامه خواهد داد. چین همچنین اشتراک گذاری فناوری اتوماسیون بندری تولید داخل خود با کشورهایی که در ابتکار کمربند و جاده هستند، آغاز کرده است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6967

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.