هوآوی میخواهد خارج از بازار گوشیهای هوشمند، درآمدش را افزایش دهد و به همین دلیل طبق گزارشی جدید، پروژه جدیدی برای کمک به مزارع خوک با استفاده از هوش مصنوعی راهاندازی کرده. این پروژه از سوی مدیر بخش کسب و کار بینایی ماشین آن به نام «دوان آیجون» اعلام شده است.
فناوری تشخیص چهره هوآوی به صاحبان مزارع خوک اجازه میدهد که خوکها را بطور جداگانه شناسایی کنند. علاوه بر این، فناوریهای این کمپانی چینی ردیابی علائم حیاتی و موارد دیگری مانند وزن و رژیم غذایی را هم ممکن میکند.
سخنگوی هوآوی اعلام کرده که با استفاده از فناوری میتوان صنایع سنتی را احیا کرد:
«پرورش خوک نمونه دیگری از تلاش ما برای احیای صنایع سنتی با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) محسوب میشود و میخواهیم در دوران ۵G، ارزش بیشتری برای صنایع ایجاد کنیم.»
یکی از دلایل سرمایهگذاری هوآوی روی بخشهای متنوع و خارج از بازار گوشیهای هوشمند، تحریمهای ایالات متحده آمریکا است. فروش گوشیهای این کمپانی چینی در سه ماهه پایانی ۲۰۲۰ با کاهش ۴۰ درصدی مواجه شد و انتظار میرود فروش موبایلهای آن در سال ۲۰۲۱ هم کاهشی ۶۰ درصدی داشته باشد. این احتمال وجود دارد که هوآوی در سال ۲۰۲۱ موفق به فروش ۷۰ میلیون گوشی شود.
هوآوی با روشهای مختلف و تمرکز روی بخشهای دیگر بازار میخواهد درآمدزایی کند. این غول فناوری چینی کسب و کارهای مختلفی را بررسی میکند و برای مثال در سال ۲۰۲۱ روی سرویسهای ابری تمرکز میکند تا درآمدش را افزایش دهد و وابستگی کمتری به فروش گوشیهای هوشمند داشته باشد.