این سیستم از یک پردازنده، تصویربرداری رادار ۴D، پلتفرم رانندگی خودکار و سیستم مدیریت هوشمند دما تشکیل شده است. HI با سیستم عامل هارمونی ساخته شده، تراشه لایدار دارد و از ارتباطات ۵G بهره میبرد.
سیستم تصویربرداری رادار ۴D هوآوی از ۱۲ کانال فرستنده و ۲۴ کانال گیرنده استفاده میکند و در مقایسه با سیستمهای تصویربرداری رادار رایج، تا ۵۰ درصد کارایی بالاتری در کانالهای گیرنده دارد. این سیستم از تواناییهای مناسبی در اندازهگیری سرعت بهره میبرد و برد مناسبی را پوشش میدهد.
سیستم مدیریت هوشمند دمای این کمپانی که MDC 810 نام دارد، از عملکرد امنیتی ASIL D پشتیبانی میکند و همچنین به پلتفرم نرم افزاری هوشمند MDC Core مجهز شده است.
«وانگ جون»، مدیر واحد کسب و کار راهکارهای رانندگی هوشمند هوآوی گفته: «انقلابی در حوزه خودروهای هوشمند در راه است و هوآوی دائما به ارائه نوآوریهای فنی ادامه میدهد تا آینده این صنعت را روشنتر کند.» این شرکت میخواهد سالانه ۱ میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه بازار خودرو سرمایهگذاری کند تا منابع درآمدی جدیدی برای خود ایجاد کند.
وانگ جون اعلام کرده واحد خودروهای هوشمند هوآوی در بخش تحقیق و توسعه ۵ هزار نیرو دارد که ۲ هزارتای آنها روی فناوریهای رانندگی خودکار تمرکز دارند. با این حال، آقای جون تاکید دارد که هوآوی نمیخواهد خودش خودرو بسازد و صرفا به دنبال همکاری با سایر خودروسازان و ارائه راهکارهای هوشمند، نرمافزار و قطعات سختافزاری به این شرکتهاست.
«گائو شن»، تحلیلگر مستقل صنایع تولیدی میگوید: «هوآوی با انتخاب نقش تامینکننده به جای برند تولیدی میتواند با خودروسازان زیادی همکاری کند و به توسعه فناوریهای رانندگی هوشمند بپردازد. این صنعت پتانسیلهای زیادی در چین و سایر نقاط دنیا دارد. میزان تقاضا برای راهکارهای فناورانه در صنعت خودروسازی بسیار بالاست.»
هوآوی از پارسال همکاری خود با شرکتهای بازار خودرو را آغاز کرد. این کمپانی تاکنون با ۱۸ خودروساز قرارداد بسته تا با سیستم HiCar اکوسیستمی برای خودروهای هوشمند ۵G بسازد. این شرکت امیدوار است که با ورود به بازار خودرو بتواند تحریمهای آمریکا را جبران کند و از منابع دیگری درآمدزایی داشته باشد. پارسال در بازار خودروی چین بیش از یک میلیون خودرو فروخته شد که انرژیهای نو مصرف میکنند. انتظار میرود که این رقم تا سال ۲۰۲۵ به ۶.۶ میلیون برسد.