• امروز : سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 2 July - 2024
1

نظرسنجی سراسری چین از نهادهای مختلف در مورد منابع داده

  • کد خبر : 7083
  • ۰۹ تیر ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
نظرسنجی سراسری چین از نهادهای مختلف در مورد منابع داده
چین اولین بررسی سراسری منابع داده را آغاز کرده و از همه نهادهای مرتبط، از شرکت‌ها گرفته تا پلیس، خواسته شده اطلاعاتی در مورد دارایی‌های داده خود ارائه دهند.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، گنجاندن داده‌های پلیس در این نظرسنجی نشان می‌دهد که طرح از حمایت رهبری عالی برخوردار است، که دیجیتال شدن را به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای هدایت رشد اقتصادی و توسعه فناوری پیش می‌برد.

اداره اطلاعات ملی (NDA) در حال انجام این نظرسنجی است. بر اساس بیانیه‌ای که توسط NDA، اداره فضای سایبری چین (CAC) و وزارت صنعت و فناوری اطلاعات منتشر شد، از نهادها پرسیده شده تولید، ذخیره، گردش، تجارت، توسعه و استفاده از داده‌ها در آنجا چگونه است و همچنین در مورد امنیت داده‌ها نیز پرسش شده است.

نهادهای مورد نیاز برای شرکت در این نظرسنجی شامل دفاتر اطلاعات استانی و ادارات امنیت عمومی، شرکت‌های دولتی، شرکت‌های پلتفرم اینترنتی، شرکت‌های هوش مصنوعی، آزمایشگاه‌های ملی، مبادلات داده‌ها و فدراسیون‌های صنعتی هستند.

هدف این نظرسنجی پشتیبانی از داده‌ها برای سیاست گذاری آینده و ایجاد مناطق نمایش داده‌ها است.

اداره اطلاعات ملی از ماه اکتبر ۲۰۲۴ و به منظور نظارت بر حاکمیت داده‌ها راه اندازی شده است، چراکه پکن به دنبال افزایش زنجیره ارزش صنعتی و ایجاد مشوق‌های رشد است. این اداره در یک برنامه سه ساله که در پایان سال گذشته منتشر شد، هدف دستیابی به رشد سالانه بیش از ۲۰ درصدی برای صنعت داده تا سال ۲۰۲۶ و دو برابر شدن تراکنش‌های داده را تعیین کرد.

طبق داده‌های CAC، چین در سال ۲۰۲۲ حدود ۸٫۱ زتابایت داده تولید کرد، مقداری که بیش از ۸ میلیارد رایانه خانگی پیشرفته را در بر می‌گرفت و این کشور را پس از ایالات متحده در رتبه دوم قرار داد. ارزش اقتصاد دیجیتال چین در سال ۲۰۲۲ به ۵۰٫۲ تریلیون یوان (۶٫۹۸ تریلیون دلار) رسید که ۴۱٫۵ درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد.

یکی از ماموریت‌های کلیدی NDA یکپارچه سازی منابع داده‌های عظیم انواع مختلف نهادهاست. چالش واقعی در این راه متقاعد کردن این نهادها برای تحویل داده‌های خود، به ویژه آنهایی که در دست دولت است، خواهد بود.

برای این نظرسنجی، ادارات امنیت عمومی استانی باید بیان کنند که در دو سال گذشته چه تعداد از سیستم‌ها و زیرساخت‌ها و داده‌های کلیدی خود را مدیریت کرده‌اند. همچنین از آن‌ها پرسیده می‌شود که در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ چند پرونده امنیت داده را بررسی کرده‌اند.

اپراتورهای مخابراتی باید اسامی و حوزه‌های تجاری نهادهای خارج از کشور را که در دو سال گذشته از ۱۰ وب سایت و برنامه برتر چین بازدید کرده‌اند، ارائه کنند. همچنین از آنها در مورد حجم ترافیک – از جمله ورودی و خروجی – در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ سؤال می‌شود.

پلتفرم‌های اینترنتی و شرکت‌های فناوری باید اطلاعاتی در مورد ترافیک و کاربران و سرورها ارائه دهند و بیان کنند که آیا از هوش مصنوعی در تجزیه و تحلیل داده‌ها و سایر زمینه‌ها استفاده می‌کنند یا خیر.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7083

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.