• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
3

میزبانی چین از ۳۶۹ تک شاخ با تمرکز بر هوش مصنوعی و تراشه

  • کد خبر : 7207
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
میزبانی چین از ۳۶۹ تک شاخ با تمرکز بر هوش مصنوعی و تراشه
چین اکنون مرکز 369 تک شاخ، استارت آپ‌هایی با ارزش بیش از یک میلیارد دلار، است که بیش از یک چهارم این شرکت‌ها در بخش هوش مصنوعی (AI) و نیمه هادی این کشور دخیل هستند. میانگین ارزش این تک شاخ‌های چینی 3.8 میلیارد دلار است.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، تک شاخ‌های هوش مصنوعی با میانگین ۶٫۷۶ میلیارد دلار بالاترین ارزش را دارند و پس از آن شرکت‌های فناوری مالی با ۶٫۵۷ میلیارد دلار قرار دارند. تک شاخ‌ها در بخش هوش مصنوعی و نیمه هادی به ترتیب ۱۴٫۱ درصد و ۱۲٫۲ درصد از مجموع ۳۶۹ شرکت را تشکیل می‌دهند.

با این حال، چین همچنان در تعداد کلی تک شاخ‌ها از ایالات متحده باز مانده است. بر اساس شاخص جهانی تک‌شاخ ۲۰۲۴ که توسط موسسه تحقیقاتی هورون منتشر شد، در سال ۲۰۲۳ بیش از ۷۰۰ تک‌شاخ مستقر در آمریکا و بیش از ۳۴۰ مورد در چین و ۱۴۵۳ مورد در سطح جهان وجود داشت.

آمار این تعداد در کشور چین شامل؛ پکن ۱۱۴ عدد تک‌شاخ، ۶۳ عدد در شانگهای و ۳۲ عدد در مرکز فناوری شنجن در استان گوانگدونگ جنوبی است. رشد تعداد تک شاخ‌ها در سرزمین اصلی منعکس کننده وضعیت نامناسب عرضه‌های عمومی اولیه (IPO) در هنگ کنگ، شانگهای و شنجن است.

۲۵ تک شاخ توسط شرکت‌های فناوری بزرگ چینی از جمله شرکت قدرتمند بازی‌های ویدئویی و رسانه‌های اجتماعی تنسنت، غول تجارت الکترونیک علی‌بابا و جستجوگر اینترنتی و قهرمان هوش مصنوعی بیدو، پرورش داده شده‌اند.

بیش از ۷۰ درصد از ۳۶۹ تک شاخ چینی نیز از سوی صندوق‌هایی با پیشینه بین‌المللی سرمایه گذاری شده‌اند. شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، منابع اصلی تامین مالی برای تک‌شاخ‌های چینی بودند. از جمله HongShan که روی ۹۶ مورد از ۳۶۹ تک شاخ سرمایه گذاری کرده است. سیتیک کپیتال در تامین مالی ۷۴ مورد از این تک شاخ‌ها مشارکت داشته و تنسنت در ۵۶ شرکت سرمایه گذاری کرده است.

با این حال، افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی بین واشنگتن و پکن می‌تواند بر تلاش‌های آینده استارت‌آپ‌های چینی برای جذب سرمایه تأثیر بگذارد. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده سال ۲۰۲۳ فرمانی اجرایی را امضا کرد که سرمایه گذاری آمریکا در فناوری‌های حساس در چین از جمله نیمه هادی‌ها و هوش مصنوعی را محدود می‌کند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7207

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.