• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
5

قابلیت‌های پدافند پیشرفته ضد پهپاد چینی

  • کد خبر : 3380
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۰۲
قابلیت‌های پدافند پیشرفته ضد پهپاد چینی
به گفته رسانه‌های دولتی چین، پیشرفته‌ترین سامانه‌های دفاعی ضد پهپاد چین یکی از ویژگی‌های نمایشگاه هوایی این کشور بوده است.

این سیستم‌ها برای شناسایی و رهگیری دسته‌ای از وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپاد) در ارتفاعات پایین و ترکیب فناوری‌های پدافند هوایی، هوش مصنوعی و ضد موشک طراحی شده‌اند.

شرکت دولتی علوم و صنعت هوافضای چین (CASIC) که بزرگترین سازنده موشک و توسعه‌دهنده دفاع هوایی این کشور است، اعلام کرد سیستم ZR-1500، شناسایی، فرماندهی و کنترل هشدار اولیه و همچنین موشک‌های رهگیری را در بر می‌گیرد.

این سیستم موشک‌های قابل حمل از دفاع موشکی کوتاه برد فعال HQ-17AE، رادارهای پیچیده و وسیله نقلیه بدون سرنشین چند منظوره آن را ترکیب می‌کند تا دفاعی کم‌هزینه، مستحکم و متحرک و شبکه‌ای برای شناسایی و رهگیری هواپیماها و پهپادهای ورودی را تشکیل دهد.

در این سیستم، وسیله نقلیه بدون سرنشین ZR-1500 فقط به دو نفر برای عملیات در قسمت عقب نیاز دارد، اما می‌تواند یک پیاده نظام ۱۱ نفره را با قدرت آتش، اطلاعات و تدارکات لجستیک در خط مقدم پشتیبانی کند.

این سیستم مانند اسباب‌بازی لگو است که می‌تواند پیکربندی ماژولار انعطاف‌پذیری تشکیل دهد، در حالی که عملیات بدون سرنشین، پشتیبانی گسترده و سایر قابلیت‌های آن ممکن است نوع جدیدی از نیروی بازدارنده را ایجاد کند.

تجهیزات نظامی دیگری نیز در نمایشگاه جوهای به نمایش در آمد، از جمله چهار اژدهای توانا J-20.

جنگنده‌های رادارگریز پیشرفته در آسمان شهر دیده شدند و در فرودگاه جینوان، جایی که نمایشگاه هوایی در آن برگزار می‌شود، فرود آمدند.

این سلاح‌ها از جمله ۵۰ نوع سلاحی هستند که نیروی هوایی ارتش آزادیبخش خلق برای نشان دادن تجهیزاتی که از سال ۲۰۰۰ به خدمت گرفته شده است، به نمایشگاه هوایی امسال ارسال کرد.

J-20 برای اولین بار به همراه سایر هواپیماهای سری ۲۰ مانند Y-20 و هلیکوپتر Z-20 روی زمین به نمایش گذاشته شدند.

J-20 اولین پرواز خود را در سال ۲۰۱۱ انجام داد و اولین بار در نمایشگاه هوایی Zhuhai در سال ۲۰۱۶، یک سال قبل از شروع به کار، به نمایش عموم گذاشته شد. اولین J-20 از موتورهای روسی استفاده می‌کرد اما مدل‌های بعدی به دو موتور چینی WS-10 تغییر یافته مجهز شدند.

J-20 هنوز منتظر موتورهای WS-15 است تا بتواند با لاکهید مارتین F-22 Raptor آمریکایی مطابقت داشته باشد، اما موتورهای WS-10 اصلاح شده به کاهش شکاف فناوری جت جنگنده چین با ایالات متحده کمک کرده است.

پهپادهای شناسایی و تهاجمی PLA مانند BT-100 که اوایل امسال در نزدیکی تایوان فرستاده شد نیز در نمایشگاه ظاهر شدند.

نمایشگاه هوایی جوهای به یک پلتفرم نمایش سلاح برای توسعه دهندگان و سازندگان سلاح‌های چینی تبدیل شده تا محصولات جدید خود را برای مشتریان بالقوه داخلی و خارجی به نمایش بگذارند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3380

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.