• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
3

فروش ۳۳۲ هزار دلاری پهپاد مسافربری خودران در چین

  • کد خبر : 6916
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
فروش ۳۳۲ هزار دلاری پهپاد مسافربری خودران در چین
شرکت سازنده تاکسی‌های پرنده چینی EHang، خودروی عمودپرواز برقی EH216-S خود را در بازار تائوبائو می‌فروشد و این اقدام پیش از عرضه خارجی این هواپیماهای مسافربری خودران صورت می‌گیرد.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، EHang مستقر در گوانگژو، مدل EH216-S خود را با قیمت واحد ۲٫۳۹ میلیون یوان (۳۳۲ هزار دلار) در پلتفرم خرده فروشی داخلی غول تجارت الکترونیک علی بابا برای فروش گذاشته است.

در فوریه ۲۰۲۴، EHang اعلام کرد که  EH216-S با قیمت خرده فروشی پیشنهادی ۴۱۰ هزار دلار در خارج از چین از اول آوریل به فروش خواهد رسید.

کمپین‌های بازاریابی داخلی و بین‌المللی نشان از اعتماد EHang به ایجاد تقاضای قوی در بازار دارد، خصوصا پس از آن که مدل  EH216-S، اولین دریافت کننده گواهینامه استاندارد پرواز برای هواپیماهای eVTOL بدون خلبان در جهان شد. این دستاورد مهم تأثیر زیادی بر تجارت این شرکت داشته و منجر به افزایش تقاضا برای EH216-S  گشته است. واکنش بازار بسیار مثبت بوده و رشد درآمد سه ماهه و سالانه را برای شرکت در پی داشته است.

شرکت EHang  درآمد سه ماهه چهارم خود را ۵۶٫۶ میلیون یوان گزارش کرد که جهشی ۲۶۰٫۹ درصدی از ۱۵٫۷ میلیون یوان در مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ است و این به دلیل افزایش سفارشات برای محصولات سری EH216  بوده است. مجموع درآمد سال ۲۰۲۳ این شرکت به ۱۱۷٫۴ میلیون یوان رسید که نسبت به ۴۴٫۳ میلیون یوان سال قبل ۱۶۵ درصد افزایش داشت.

فروش و تحویل محصولات سری EH216 این شرکت در سال ۲۰۲۳ در مجموع به ۵۲ دستگاه رسید، که این رقم در سال ۲۰۲۲، ۲۱ دستگاه بود.

پس از دریافت گواهینامه هواپیما،EHang  تولید EH216-S را تحت نظارت نمایندگان اداره هواپیمایی کشوری چین در کارخانه این شرکت در شهری در گوانگدونگ انجام داد. این شرکت تحویل هواپیماهای دارای گواهینامه را به مشتریان در دسامبر آغاز کرد.

مدل EH216-S  که برای اولین بار در فوریه ۲۰۱۸ معرفی شد، بیش از ۴۲ هزار پرواز آزمایشی موفق را در بیش از ۱۴ کشور انجام داده است.

حداکثر سرعت این هواپیمای دو سرنشین ۱۳۰ کیلومتر در ساعت، سرعت کروز ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و حداکثر ارتفاع آن ۳ هزار متر،  برد آن ۳۰ کیلومتر و مدت زمان پرواز آن ۲۵ دقیقه است.

این هواپیما با ۱۶ ملخ ساخته شده و باتری‌های خود را در ۱۲۰ دقیقه شارژ می‌کند و حداکثر بار ۲۲۰ کیلوگرم را حمل می‌کند و  می‌تواند یک چمدان ۱۸ اینچی را در خود جای دهد تا نیازهای عمومی رفت و آمد و سفرهای مسافت کوتاه را برآورده کند.

قابلیت‌های پرواز مستقل، نیروی محرکه کاملاً الکتریکی، ایمنی و سیستم‌های فرمان و کنترل هوشمند EH216-S آن را به یک راه‌حل ایده‌آل برای برنامه‌های مختلف حمل و نقل هوایی شهری (UAM) از جمله خدمات تاکسی هوایی، گردشگری هوایی، شاتل‌های فرودگاهی و حمل و نقل بین جزیره‌ای تبدیل کرده است.

در اکتبر گذشته، EHang با دولت شهری هفی، شهری در استان آنخویی شرقی، برای توسعه مشترک یک اکوسیستم اقتصادی در ارتفاع کم، با حمایت گسترده ۱۰۰ میلیون دلاری که می‌تواند برای تسهیل سفارش ۱۰۰ محصول سری  EH216 استفاده شود، وارد یک قرارداد همکاری استراتژیک شد.

اقتصاد کم ارتفاع که انتظار می‌رود با استفاده گسترده از هواپیماهایی مانند eVTOL و وسایل نقلیه هوایی بدون خلبان گسترش یابد، به عنوان یکی از صنایع نوظهور استراتژیک ملی در کنفرانس کار اقتصادی مرکزی که در ماه دسامبر در پکن برگزار شد، معرفی گشت. امسال حدود ۲۰ استان در سراسر چین توسعه اقتصاد کم ارتفاع را در اولویت خود قرار داده‌اند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6916

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.