• امروز : چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 25 September - 2024
9

علی اکسپرس با پیشی گرفتن از آمازون بزرگترین سایت تجارت الکترونیک در اروپا شد

  • کد خبر : 6118
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
علی اکسپرس با پیشی گرفتن از آمازون بزرگترین سایت تجارت الکترونیک در اروپا شد
علی اکسپرس (AliExpress)، سایت تجارت الکترونیک متعلق به علی بابا، با پیشی گرفتن از آمازون، به بزرگترین بازار آنلاین اروپا تبدیل شده است.

یک مطالعه سالانه از ۱۰۰ مورد بهترین‌های بازار جهانی فعال در اتحادیه اروپا-۲۸ (۲۷ کشور عضو فعلی به علاوه بریتانیا) و بر اساس چهار پارامتر تعداد کشورهای تحت پوشش، فروش در اروپا، شاخص‌های سئو و درصد بازدیدهای برون مرزی از سایت انجام می‌شود.

نتایج این مطالعه نشان داد که علی اکسپرس در سال گذشته از جایگاه دوم صعود کرد و سرانجام در جایگاه اول قرار گرفت و از غول آمریکایی آمازون که دو پله سقوط کرده، پیشی گرفت. سایر خرده فروشان آمریکایی اتسی، ای‌بی، اوبر نیز در این رتبه بندی قرار گرفتند.

یکی دیگر از شرکت‌های چینی به نام تمو (Temu) نیز برای اولین بار به این رده بندی صعود کرد و از خرده فروش آلمانی Zalando عبور کرد و در جایگاه نهم قرار گرفت. تمو که متعلق به شرکت پیندائو است، بیش از یک سال پیش تاسیس شد و در طول سال گذشته به شدت در فیس بوک و اینستاگرام تبلیغ شده است.

علی اکسپرس در ابتدا به عنوان یک پلتفرم B2B در سال ۲۰۱۰ در نظر گرفته شد، اما بعداً زمانی که توسعه دهندگان متوجه شدند ۷۰ درصد از کاربران آن اشخاص هستند، به یک مدل تجاری B2C تغییر یافت.

این پلتفرم پس از رشد آهسته در دهه اول خود، چند سال پیش در موتورهای جستجوی خارج از کشور ظاهر شد و بحث‌های زیادی را به صورت آنلاین در مورد اینکه آیا این سرویس به دلیل قیمت‌های بسیار پایین آن مشروع است یا نه، ایجاد کرد. ۹۰ درصد از بازرگانانی که در این سایت فعالیت می‌کنند در چین مستقر هستند و کالاهای خود را مستقیماً از تولیدکنندگان چینی تهیه می‌کنند، که دلیل آن قیمت‌های پایین در آنجاست.

این مطالعه همچنین نشان داد که فروشندگان شخص ثالث مستقر در چین در سراسر جهان تسلط دارند، روندی که آنها به عنوان “ساخت چین، فروخته شده توسط چین، بازاریابی توسط چین، تحویل توسط چین” توصیف می‌کنند. بسیاری از بازارهای آنلاین به دنبال افزایش سهم خود از فروشندگان شخص ثالث و کاهش سهام خود برای افزایش رقابت هستند.

در سال ۲۰۲۲، فروشندگان شخص ثالث مستقر در چین به حجم فروش ۲۰۰ میلیارد دلاری در آمازون و ۴۷ میلیارد دلاری در علی اکسپرس در سراسر جهان دست یافتند که انتظار می‌رود این ارقام دو برابر شود و سهم آمازون از فروشندگان مستقر در چین تا سال ۲۰۲۶ به ۶۵ درصد برسد.

​منبع: daoinsights

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6118

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.