به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، مدل ارنی بیدو، که در زبان چینی با نام Wenxin شناخته میشود، روزانه بیش از ۱٫۵ میلیارد درخواست واسط برنامه نویسی کاربردی (API) را انجام میدهد که چندین برابر بیش از ۲۰۰ میلیون تماس در روز در ماه می و نشان دهنده محبوبیت روزافزون آن است.
از زمانی که OpenAI ChatGPT در اواخر سال ۲۰۲۲ راه اندازی شد، بازار هوش مصنوعی چین شاهد معرفی بیش از ۲۰۰ LLM بوده است. بیدو، یکی از پیشگامان بازار هوش مصنوعی چین که Ernie Bot را در مارس ۲۰۲۳ راه اندازی کرد، با رقبای فناوری بزرگ مانند علی بابا و تنسنت همراه با استارت آپهای متعددی مانند Moonshot AI و Zhipu AI برای جمع آوری کمکهای مالی، رقابت میکند.
بیدو شروع به بهرهبرداری از مزایای هوش مصنوعی کرده در حالی که درآمد خدمات آنلاین سنتیتر آن کاهش یافته است. رشد مبتنی بر هوش مصنوعی به تثبیت وضعیت مالی این شرکت کمک کرده است. درآمد حاصل از تبلیغات آنلاین، منبع اصلی درآمد این شرکت، سالانه ۲ درصد کاهش یافت و به ۱۹٫۲ میلیارد یوان (۲٫۷ میلیارد دلار) رسید.
بیدو بر نقش عوامل هوش مصنوعی تاکید دارد و از آنها به عنوان حامل محتوا، اطلاعات و خدمات در عصر هوش مصنوعی یاد میکند. به عنوان مثال، Qiaocang نماینده هوش مصنوعی بیدو، که در محل به نمایش گذاشته شد، به کسب و کارها امکان میدهد تا نمایندگان سفارشی سازی شده ایجاد کنند. این عوامل هوش مصنوعی میتوانند به عنوان رباتهای خدمات مشتری و دستیاران فروش خدمت کنند و به افزایش نرخ تبدیل و تجزیه و تحلیل جمعیت شناسی مشتری کمک کنند.
پلتفرم دیگر بیدو Qianfanبه مشتریان شرکتی کمک کرده است که ۳۳ هزار مدل هوش مصنوعی را آموزش و ۷۷۰ هزار برنامه را توسعه دهند.
در میان پیشنهادات جدید، یک عینک با دستیار هوش مصنوعی داخلی وجود دارد، محصولی که توسط متا و ریبن محبوبیت پیدا کرده است و به یک روند رو به رشد در چین تبدیل شده است. عینک هوش مصنوعی Xiaodu بیدو در نیمه اول سال آینده وارد بازار میشود.
بیدو همچنین از این رویداد برای راه اندازی ابزار برنامه نویسی به نام Miaoda استفاده کرد که امکان برنامه نویسی نرم افزاری با استفاده از زبان طبیعی را فراهم میکند. این ابزار همه را قادر میسازد تا ایدهها را بدون نیاز به نوشتن هیچ کدی به واقعیت تبدیل کنند.
منبع: scmp