• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
6

سرمایه گذاری مشترک ۱۰۰ میلیون دلاری استارت آپ خودروی خودران چین و نئوم عربستان

  • کد خبر : 6020
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
سرمایه گذاری مشترک ۱۰۰ میلیون دلاری استارت آپ خودروی خودران چین و نئوم عربستان
استارت‌آپ خودروی خودران چینی Pony.ai قرارداد مشترک 100 میلیون دلاری با نئوم، شهر آینده‌نگر و پروژه توسعه عربستان سعودی، امضا کرده است.

این دو به عنوان بخشی از این قرارداد قصد دارند یک سرمایه‌گذاری مشترک برای توسعه، تولید و استقرار وسایل نقلیه خودران و زیرساخت‌های هوشمند در نئوم و بازارهای کلیدی در منطقه خاورمیانه شمال آفریقا ایجاد کنند.

قرارداد با Pony.ai در میانه همکاری‌های فزاینده بین عربستان سعودی و شرکت‌های چینی، به ویژه در زمینه نوآوری‌های فنی و علمی منعقد می‌شود. این پیوند یک روز پس از آن صورت گرفت که نئوم از قصد خود برای راه اندازی سرمایه گذاری مشترک ۱۰ میلیارد دلاری با شرکت حمل و نقل دانمارکی DSV خبر داد.

نئوم، پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری که توسط محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی هدایت می‌شود، قرار است در نهایت ۹ میلیون نفر را در خود جای دهد. هدف از آن- بخشی از برنامه اصلاحی چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان – تنوع بخشیدن به اقتصاد به دور از نفت است.

این سرمایه گذاری با برنامه‌های بلندپروازانه اعلام شده نئوم برای دستیابی به راه حل‌های حمل و نقل خودمختار برای منطقه مطابقت دارد. فناوری رانندگی خودکار Pony.ai در حال حاضر در دسترس است و می‌توان در آینده نزدیک از آن در نئوم استفاده کرد.

قرارداد بین نئوم و Pony.ai شامل ایجاد یک مرکز تحقیق و توسعه و تولید منطقه‌ای نیز می‌شود.

Pony.ai در حال حاضر وسایل نقلیه کاملاً بدون راننده را در پکن و گوانگژو هدایت می‌کند و مجوز استفاده از خودروهای بدون راننده در آن شهرها و همچنین در شانگهای و شنجن را دارد.

منبع: techcrunch

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6020

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.