• امروز : شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
3

سرمایه‌گذاری ۱۴۷ میلیون دلاری شرکت چینی در نیروگاه‌های بادی برزیل

  • کد خبر : 7462
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۳
سرمایه‌گذاری ۱۴۷ میلیون دلاری شرکت چینی در نیروگاه‌های بادی برزیل
شرکت دولتی سرمایه‌گذاری برق چین (SPIC) بعد از ورود به بخش انرژی خورشیدی برزیل با مشارکت در احداث دو نیروگاه خورشیدی بزرگ، حالا اعلام کرده است که 780 میلیون رئال (41/147 میلیون دلار) برای ساخت دو نیروگاه بادی جدید در شمال شرقی این کشور سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

به گزارش رویترز، این شرکت چینی به گفته مدیرانش در حال تنوع‌بخشی به فعالیت‌های خود است و قصد دارد به یکی از سه تولید کننده بزرگ انرژی در برزیل تبدیل شود.

نیروگاه‌های بادی جدید در مجموع ۴/۱۰۵ مگاوات ظرفیت خواهند داشت و برق حاصل از آنها در بازار آزاد به فروش می‌رسد. انتظار می‌رود کار ساخت این نیروگاه‌ها از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز شود و در سال بعد به مرحله عملیاتی برسند.

نیروگاه‌های خورشیدی جدید هم در دو ایالت برزیل افتتاح شدند و بیشینه تولید برق آنها مجموعا ۷۳۸ مگاوات است. هفتاد درصد از سهام این نیروگاه‌ها به SPIC تعلق دارد.

مبلغ سرمایه‌گذاری شده در دو نیروگاه خورشیدی ۲ میلیارد رئال بوده و کل برق تولید شده در آنها در بازار آزاد فروخته می‌شود که حدود ۶۵ درصد آن هم‌اکنون بر اساس قراردادهای بلندمدت به فروش رسیده و برای ۳۵ درصد باقی‌مانده قراردادهای کوتاه‌مدت‌تری منعقد خواهد شد.

شرکت SPIC حدود ۳۸۰۰ مگاوات ظرفیت نصب شده در برزیل دارد و بازار این کشور را جزو اولویت‌های خود می‌داند، به طوری که مایل است در مناقصه‌های دیگر دولت برزیل برای احداث نیروگاه‌های جدید (از جمله در حوزه انرژی برق‌آبی) هم شرکت کند.

این غول چینی مطالعاتی هم در زمینه تولید هیدروژن سبز با استفاده از توربین‌های بادی فراساحلی (که در آن کاملا تخصص دارد) در برزیل انجام داده است.

منبع: reuters

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7462

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.