• امروز : پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 4 July - 2024
0

رونمایی از ۱۹ پیشرفت علمی فناوری جدید در چین

  • کد خبر : 7085
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
رونمایی از ۱۹ پیشرفت علمی فناوری جدید در چین
چین به تازگی 19 پیشرفت علمی در فیزیک، زیست‌شناسی و مدارهای مجتمع را به عنوان رویداد فناوری سالانه انجمن ZGC منتشر کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی CGTN چین، این دستاوردهای پیشگامانه که از بین بیش از ۳۰۰ اثر اصلی توصیه شده توسط وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف در سراسر کشور انتخاب شده‌اند، نشان‌دهنده اوج پیشرفت‌های علمی در چین در سال گذشته است. آن‌ها به دلیل اصالت و همسویی با استانداردهای بین‌المللی، متمایز و نشان‌دهنده اقدامات پیشگامانه در زمینه‌های تحقیقاتی اساسی مانند فیزیک، زیست‌شناسی، مدارهای مجتمع و امکانات علمی بزرگ هستند.

نتایج بررسی‌ها شامل هوافضای تجاری، تولید تجهیزات، فناوری تراشه، بلاک چین و فناوری‌های ۶G می‌شود. این انتخاب همچنین شامل طیف وسیعی از نتایج علمی و فناوری است که با منافع عمومی مرتبط است، مانند داروهای سرطان، دستگاه‌های پزشکی، زیست‌شناسی مصنوعی و فناوری کشاورزی.

نتایج در چهار بخش موضوعی منتشر شد. پنج دستاورد علمی پیشگام و پیشرو تحت بخش «مقابله با مرزهای علمی جهان» رونمایی شد، از جمله اولین پرتو الکترونی انجام شده در منبع فوتون انرژی بالا (HEPS) در پکن، تراشه محاسباتی درون حافظه که توسط دانشگاه چینهوا توسعه یافته است، موسسه تحقیقات موبایل چین و اولین تولد زنده یک میمون کیمارا با استفاده از رده‌های سلول‌های بنیادی جنینی.

محصولاتی مانند موشک با سوخت مایع Zhuque-2 که توسط شرکت هوافضای تجاری چین لنداسپیس توسعه یافته است، یک دکل حفاری در سطح ۱۰ هزار متر و پلتفرم باز محاسباتی حریم خصوصی Chang’an Chan’an قابل‌توجه بودند و دارای سناریوهای کاربردی گسترده تلقی شدند.

تراشه کوانتومی فوتونیک یکپارچه در مقیاس بزرگ، سیستم سنجش میدان الکتریکی اتم Rydberg، پلتفرم فناوری ارتباطی ۶G و سیستم ارتباط معنایی مدرن و نوع جدیدی از گندم نیمه کوتاه پر محصول در رده رفع نیازهای عمده ملی قرار گرفتند.

در زمینه بهداشت عمومی و علوم زیستی، نتایج شامل نسل جدیدی از دستگاه‌های مغناطیسی مغزی اتمی (MEG) برای تشخیص و تحقیق بیماری‌های مغزی، فناوری استریو-seq برای مطالعه سلول‌ها و مولکول‌های بافتی، کیت پروب فلورسنت نوروپپتید جهانی برای نظارت دینامیکی نوروپپتید و مجموعه‌ای از دستگاه‌های پزشکی و داروسازی نوآورانه می‌شود.

انجمن ZGC که در سال ۲۰۰۷ تأسیس شد، با تمرکز دائمی خود بر نوآوری و توسعه، در طول سال‌ها به یک پلتفرم نوآوری باز در سطح ملی و یک انجمن بین‌المللی تبدیل شده است.

این انجمن که در شمال غربی پکن واقع شده، بیش از ۱۷ هزار شرکت ملی فناوری پیشرفته را در خود جای داده است. این اولین منطقه ملی توسعه صنعتی با فناوری پیشرفته چین است و به عنوان «سیلیکون ولی چین» شناخته می‌شود.

منبع: cgtn

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7085

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.