• امروز : سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 2 July - 2024
3

رقابت با تیک‌تاک؛ بزرگ‌تر و سودآورتر شدن ویچت با جذب دلارهای تبلیغاتی

  • کد خبر : 5574
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
رقابت با تیک‌تاک؛ بزرگ‌تر و سودآورتر شدن ویچت با جذب دلارهای تبلیغاتی
بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده توسط هلدینگ تنسنت، اَبَربرنامه چینی ویچت همچنان بزرگ‌تر و سودآورتر می‌شود زیرا قابلیت تولید ویدئوهای کوتاه مشابه با ویدئوهای تیک‌تاک، از تبلیغات و فروش تجارت الکترونیکی در این اپلیکیشن، درآمد بسیار زیادی ایجاد کرده است.

این رسانه اجتماعی که در سال ۲۰۱۱ به عنوان یک برنامه پیام‌رسان شروع به کار کرد، به تدریج به یک پلتفرم همه‌کاره برای کاربران گوشی‌های هوشمند در چین تبدیل شد.

اخیرا شرکت تنسنت اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه ویچت یا Weixin – اصطلاحاتی که این شرکت به ترتیب برای اشاره به حساب‌های خارج و داخل سرزمین اصلی چین استفاده می‌کند – تا پایان ژوئن به ۱٫۳۲۷ میلیارد نفر رسیده که در مقایسه با تعداد کاربران این برنامه در سه ماه قبل (۱٫۳۱۹ میلیارد)، افزایش یافته است. تنسنت جزئیاتی از تفکیک کاربران داخلی و خارجی ارائه نکرده است، اما تخمین زده می‌شود که اکثریت قریب به اتفاق کاربران این اپلیکیشن در چین باشند.

مارتین لائو چی پینگ، مدیر تنسنت در یک کنفرانس تلفنی گفت در سه ماهه دوم سال، زمان صرف شده در کانال‌های ویچت – یا همان سرویس ویدیوهای کوتاه که با دوین بایت‌دنس (نسخه چینی تیک‌تاک) رقابت می‌کند، نسبت به سال قبل (به دلیل رشد دو رقمی کاربران فعال روزانه) تقریبا دو برابر شده است.

از آنجایی که تنسنت با موفقیت توانسته کاربران را به صرف زمان بیشتری برای ویدیوهای کوتاه ترغیب کند، به دنبال کسب درآمد بهتری از این رویکرد کاربران است.

کانال‌ها که در داخل چین به نام «حساب‌های ویدئویی» شناخته می‌شوند، در سه‌ماهه دوم امسال سه میلیارد یوان (۴۱۱٫۵ میلیون دلار آمریکا) درآمد تبلیغاتی داشته‌ و عامل اصلی رشد ۳۴ درصدی فروش تبلیغات این شرکت بوده‌اند.

جیمز میچل، مدیر ارشد استراتژی تنسنت در نشست نتایج مالی این شرکت، چنین گزارش داد: «هنوز سهم تبلیغات کانال‌ها، نسبت به آنچه در پلتفرم‌های ویدیوی کوتاه شرکت رقیب  یافت می‌شود، «بسیار اندک» است. اما تنست بر آن است که به‌تدریج تبلیغات خود را افزایش ‌دهد که طبیعتا این اقدام، به افزایش درآمد برای شرکت منتهی خواهد شد.»

به گفته میچل، تجارت الکترونیک از طریق سرویس پخش زنده، راه بالقوه دیگری برای کسب درآمد بیشتر از کانال‌ها است، زیرا سایر پلتفرم‌های ویدیوی کوتاه حدود نیمی از درآمد تبلیغاتی خود را از طریق شرکت‌هایی که با پخش زنده ویدیویی محصولات خود به فروش می‌رسانند، به دست می‌آورند.

به گفته این شرکت، حجم ناخالص تجارت الکترونیک کالای وی چت از طریق سرویس پخش زنده، در سه ماهه دوم امسال در مقایسه با یک سال قبل، ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

چندی پیش تنسنت از افزایش یازده درصدی درآمد سه ماهه دوم و کسب درآمد  ۱۴۹٫۲ میلیارد یوانی خبر داد. سود ۲۶٫۲ میلیارد یوانی شرکت در این سه ماهه کمتر از حد انتظار بود، اما نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۱ درصد افزایش یافته بود.

ماه گذشته پونی ما هواتنگ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت، در یک جلسه‌ داخلی کانال‌ها را (که از زمان معرفی در ژانویه ۲۰۲۰ به عنوان یک محصول بتا شناخته شدند) امید جدید تنسنت نامید زیرا این شرکت در بحبوحه مشکلات اقتصادی، به دنبال پیدا کردن موتورهای رشد جدید است.

با اینکه این شرکت تعداد فعلی کاربران ویدیوهای کوتاه خود را اعلام نکرده است، اما بر اساس داده‌های شرکت کوئیت موبایل، تخمین زده می‌شود که تعداد کاربران فعال ماهانه در کانال‌ها در ژوئن گذشته به ۸۱۳ میلیون نفر رسیده باشد که بالاتر از ۶۸۰ میلیون کاربر برنامه «دوین»  و ۳۹۰ میلیون کاربر برنامه «کوایشو»  در همان ماه است.

تنسنت چندین روش کسب درآمد از کانال‌ها از جمله خرید اشتراک‌، خرید سرویس پخش زنده و خرید سرویس پخش زنده تجارت الکترونیک را معرفی کرده است و از این خدمات، کمیسیون دریافت می‌کند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5574

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.