• امروز : یکشنبه - ۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 23 June - 2024
2

دانگ فنگ و چری پیشتازان چینی که به کارخانه‌های اروپایی چشم دوخته‌اند

  • کد خبر : 6971
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
دانگ فنگ و چری پیشتازان چینی که به کارخانه‌های اروپایی چشم دوخته‌اند
خودروسازان چینی به کشورهای اروپایی چشم دوخته‌اند تا نسل بعدی خودروهای الکتریکی (EVs) را در آنجا مونتاژ کنند، چرا که جنگ بی‌رحمانه قیمت‌ها در داخل، تولیدکنندگان بیشتری را در جستجوی بازارهای تازه به خارج از چین سوق می‌دهد.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، دانگ فنگ موتور، شریک چینی نیسان موتور ژاپن و رنو فرانسه، در حال بررسی راه اندازی کارخانه‌ای در ایتالیا است. در همین حال، خودروسازی چری، قراردادی را برای ساخت اولین کارخانه اروپایی خود در منطقه صنعتی زونا فرانکا بارسلونا در شمال شرقی اسپانیا با Ebro-EV Motors امضا کرده است.

طرح‌های ساخت کارخانه نشان دهنده این واقعیت است که مونتاژکنندگان خودروهای برقی چینی نقش پیشرو در انتقال صنعت خودروسازی جهانی دارند و بازارهای اروپایی برای بسیاری از مونتاژکنندگان خودروهای برقی چینی جذاب هستند.

دانگ فنگ که دفتر مرکزی آن در ووهان قرار دارد، در حال مذاکره با دولت ایتالیا برای ایجاد یک کارخانه با ظرفیت تولید سالانه بیش از ۱۰۰هزار واحد است. شرکت دولتی چری مستقر در استان آنخویی چین، دو ماه پس از آغاز فروش خودروها در این کشور، با شریک اسپانیایی خود برای ساخت خودروهای مارک Omoda به توافق رسیده است. بر اساس بیانیه وزارت صنعت و گردشگری اسپانیا، این قرارداد در مادرید امضا خواهد شد و Ebro-EV مالک اکثریت این سرمایه گذاری خواهد بود.

دانگ فنگ و چری با بومی سازی تولید خود در اروپا و با افزایش حجم مبادلات بین‌المللی چین در طراحی و ساخت خودروهای برقی، راه بی‌وای‌دی، بزرگترین سازنده خودروهای الکتریکی جهان را دنبال می‌کنند. بی‌وای‌دی مستقر در شنجن پیش از این اعلام کرد کارخانه‌ای را در مجارستان می‌سازد تا حضور جهانی خود را تقویت کند و این خبر در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد تعرفه‌های اضافی که احتمالاً بر خودروهای ساخت چین اعمال می‌شود، اعلام شد. کمیسیون اروپا در سپتامبر گذشته تحقیقاتی را در مورد یارانه‌های دولتی خارجی آغاز کرد و انتظار می‌رود تعرفه‌هایی بالاتر از نرخ استاندارد ۱۰ درصدی بر خودروهای برقی ساخت چین اعمال کند.

پیش‌بینی می‌شود خودروهای ساخت چین که از سرعت برقی‌سازی سریع‌تری نسبت به سایر کشورها بهره می‌برند، تا سال ۲۰۳۰ حدود ۳۳ درصد از بازار جهانی را در اختیار داشته باشند که نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته است.

بی‌وای‌دی نسبت به تسلا در سرزمین اصلی چین و اروپا مزیت تولید دارد. هزینه ساخت سدان BYD Seal، رقیب بالقوه مدل ۳ ، در اروپا ۲۵ درصد کمتر است.

واحد خودروی برقی دانگ فنگ، با صادرات بیشتر خودروهای خود به بازارهای اروپای جنوبی، از آلمان گرفته تا اسپانیا و ایتالیا، از کل بازارهای اروپای جنوبی بهره خواهد برد.

اخیرا چری با شرکت کرایه اتومبیل Octopus Electric Vehicles در بریتانیا شراکتی را ایجاد کرد که اجازه می‌دهد خودروهای الکتریکی Omoda خود را به مشتریان محلی اجاره دهد. شراکت بین اختاپوس و چری تنها یک ماه پس از آن رخ داد که این شرکت بریتانیایی قراردادی اولیه با بی‌وای‌دی برای خرید ۵۰۰۰ خودروی خود امضا کرد.

در چین، بی‌وای‌دی جنگ تخفیف‌ها را در ۱۸ فوریه آغاز کرد و قیمت تمام خودروهای خود را ۵ تا ۲۰ درصد کاهش داد، زیرا وضعیت فروش در بزرگترین بازار خودروهای برقی جهان حاکی از کاهش بود.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6971

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.