به گفته مقامات دولتی، جذب سرمایه و حجم سرمایه گذاری در بخش VR چین وارد دوره جدیدی از رشد انفجاری شده است.
حجم سرمایهگذاری، ادغام و اکتساب در صنعت VR و واقعیت افزوده (AR) چین در نیمه اول سال ۲۰۲۲، به ۶٫۱۹ میلیارد یوان (۸۷۱ میلیون دلار آمریکا) رسیده که این رقم افزایش ۶۷ درصدی نسبت به سال قبل را نشان میدهد.
در همین حال، اخیرا اولین برنامه اقدام صنعتی کشور چین که به صنعت VR اختصاص داده شده از سوی چند نهاد دولتی صادر شده است.
چین قصد دارد تا سال ۲۰۲۶، با فروش دستگاههای VR به بیش از ۲۵ میلیون واحد، تولید صنعت VR خود را به ۳۵۰ میلیارد یوان – شش برابر میزان سال گذشته – افزایش دهد. همچنین در پی آن است تا یکصد شرکت واقعیت مجازی اصلی و مهم نوآورانه و تأثیرگذار را پرورش دهد.
آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین (CAICT)، که یک اندیشکده دولتی است، در مقالهای که برنامه اقدام دولت برای صنعت واقعیت مجازی را تجزیه و تحلیل میکند، اعلام کرد این طرح در مقابله با اهمیت فزاینده این بخش در کشورهایی از جمله ایالات متحده و کره جنوبی منتشر شده است.
VR از سال گذشته همراه با محبوبیت فزاینده مفاهیم فناوری نوظهور مانند متاورس و AR به عنوان فناوریهای مهمی که از توسعه دنیای مجازی همه جانبه پشتیبانی کرده و میتواند به تکرار بعدی اینترنت تبدیل شود، توجهات را به خود جلب کرد.
بایت دنس مالک تیک تاک که سال گذشته استارتآپ هدست واقعیت مجازی Pico را خرید، اخیراً دستگاه VR مستقل Pico 4 خود را راهاندازی کرد که با استقبال مثبتی در چین مواجه شده است، جایی که Quest 2 از پلتفورم متا، مالک فیسبوک در دسترس نیست.
منبع: scmp