• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
5

جنوب چین، مرکز اصلی «اقتصاد کم ارتفاع»

  • کد خبر : 7040
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
جنوب چین، مرکز اصلی «اقتصاد کم ارتفاع»
چین مرکز استان گوانگدونگ، مرکز اقتصادی در جنوب این کشور، را به عنوان نقطه تلاقی صنعت تجهیزات بدون سرنشین خود تعیین کرد. این اقدام بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر برای پیشرفت فناوری و تبدیل شدن به یک بازیگر جهانی در عرصه پهپادها، وسایل نقلیه خودران و حمل و نقل هوایی غیرنظامی است.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، بر اساس سندی که اخیرا توسط کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین منتشر شده، نانشا، منطقه‌ای در گوانگژو، برای توسعه یک سیستم مدیریت در سطح شهر برای وسایل نقلیه بدون سرنشین و همچنین استانداردهای صنعتی برای آنچه “اقتصاد در ارتفاع کم” تلقی می‌شود، انتخاب شده است. این منطقه همچنین تشویق شده تا تحقیقات جسورانه انجام دهد و اکتشافات حاصل را به محصولات قابل فروش تبدیل کند.

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی، با همکاری وزارت بازرگانی و اداره دولتی تنظیم بازار، دستورالعمل ۱۵ ماده‌ای را برای گسترش ورود به بازار در منطقه صادر کرد. این منطقه یک مرکز نوظهور برای فناوری‌های پیشرفته در منطقه خلیج بزرگ (GBA) است، یک طرح ادغام اقتصادی منطقه‌ای برای گوانگدونگ، هنگ کنگ و ماکائو که برای هدایت نوآوری و پیشرفت تکنولوژی طراحی شده است.

این دستورالعمل، که به صراحت هدف خود را استفاده بهتر از نقش پیشرو نانشا در منطقه خلیج بزرگ عنوان می‌کند، فضای قابل توجهی را به استانداردهای فنی که کاربردهای دریایی، زمینی و هوایی فناوری‌های بدون سرنشین را پوشش می‌دهد، اختصاص داد.

چنین سیستمی که با داده‌های بزرگ و هوش مصنوعی قدرت می‌گیرد، از نظر تئوری می‌تواند وظایف را بدون دخالت انسان انجام دهد. محصولات تحت این طرح شامل وسایل نقلیه خودران و ربات‌های تولیدی می‌شود. این دستورالعمل همچنین استفاده از دستگاه‌های بدون سرنشین را در زمینه‌هایی مانند تولید صنعتی، لجستیک و نجات اضطراری تشویق می‌کند.

گوانگژو قصد دارد پلتفرمی را برای مدیریت و کنترل یک سیستم بدون سرنشین در سطح شهر راه‌اندازی کند و نانشا به عنوان منطقه آزمایشی دسترسی ممتاز به این سکو را داشته باشد و میزبانی برای جذب شرکت‌های پیشرو باشد.

مجموعه‌ای از سیاست‌های حمایتی باعث رشد سریع «اقتصاد کم ارتفاع» چین شده است، که پکن آن را به عنوان یک صنعت نوظهور استراتژیک در کنفرانس کاری اقتصادی مرکزی در ماه دسامبر ۲۰۲۳ اعلام کرد. این اصطلاح به طیف وسیعی از صنایع متمرکز بر وسایل نقلیه سرنشین‌دار و بدون سرنشین اطلاق می‌شود که معمولاً در ارتفاع کمتر از یک هزار متر کار می‌کنند.

داده‌های اداره هوانوردی غیرنظامی چین نشان داد که ارزش این بخش در سال ۲۰۲۳ بیش از ۵۰۰ میلیارد یوان (۶۹٫۱ میلیارد دلار) بود و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ به ۲ تریلیون یوان برسد.

مرکز فناوری گوانگدونگ در شنجن، کانون سازندگان پیشرو هواپیماهای بدون سرنشین مانند DJI است و مرکز استان نیز پیشرو در تحقیق و توسعه در این زمینه است.

علاوه بر این بخش در حال گسترش، دولت همچنین اکتشافات در اعماق دریا و صنعت بذر را در منطقه نانشا ارتقا خواهد داد و بودجه و مکانیسم‌های تشویقی برای به کارگیری فناوری‌های پیشرفته در آن مناطق به کار  خواهد بست و در این منطقه همچنین سازمان‌های بین‌المللی صدور گواهینامه استاندارد در این حوزه‌ها ایجاد خواهد شد.

سایر اقدامات برای منطقه، مانند تقویت نوآوری در علم و فناوری دریایی، توسعه امور مالی تخصصی، و کاهش محدودیت‌های دسترسی به بازار برای داروها و دستگاه‌های پزشکی نیز در این دستورالعمل گنجانده شده است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7040

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.