به گزارش رویترز، سرمایهگذاران فعلی شرکت مذکور (از جمله علیبابا) نیز در دور جدید تامین مالی آن مشارکت داشتند.
دیپروت.ایآی قصد دارد با مبالغی که دریافت کرده، بخش بزرگتری از بازار چین را با سامانههای کمکراننده خود پوشش دهد و انتظار دارد که تا پایان سال ۲۰۲۵، تعداد خودروهای مجهز به این فناوری از ۲۰ هزار دستگاه فعلی به حدود ۲۰۰ هزار دستگاه افزایش پیدا کند.
با افزایش تعداد این خودروها هم درآمد شرکت بیشتر میشود و هم با گردآوری دادههای بیشتر، فناوری هوش مصنوعی سامانه سریعتر تکامل مییابد.
پیش از این ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا از احتمال بهکارگیری فناوری کاملا خودران در چین خبر داده بود.
اما مدیر عامل دیپروت.ایآی ضمن اذعان به پیشتازی تسلا در این حوزه میگوید که چین شرایط ترافیکی پیچیدهتری دارد و اینجا عابران پیاده در آزادراهها قدم میزنند و میلیونها موتورسوار میخواهند هرچه زودتر بارشان را به مقصد برسانند.
دیپروت.ایآی به بازارهای بینالمللی مانند اروپا، جنوب شرق آسیا و خاورمیانه هم چشم دوخته است و پیشبینی میکند که این مناطق هم تا سال ۲۰۲۷ یا ۲۰۲۸ به جمع مشتریان فناوریهای رانندگی هوشمند بپیوندند.
گفته میشود این شرکت که در سال ۲۰۱۹ تاسیس شده، راهکاری مقرونبهصرفه برای رانندگی خودکار دارد و از سرمایهگذاریهای سنگین برای تهیه نقشههای با کیفیت بالا (که روش مورد علاقه بسیاری از رقباست) اجتناب میکند.
منبع: yahoo