• امروز : یکشنبه - ۱۰ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 30 June - 2024
2

تولید سالیانه ۱۰۰ هزار خودرو دانگ فنگ در ایتالیا

  • کد خبر : 6915
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
تولید سالیانه ۱۰۰ هزار خودرو دانگ فنگ در ایتالیا
گروه خودروسازی دانگ فنگ چین در حال مذاکره اولیه با دولت ایتالیا در مورد ساخت خودرو در این کشور برای کمک به رونق تجارت بین‌المللی خود است.

به گزارش بلومبرگ، دانگ فنگ شریک سازنده فیات Stellantis NV، کارخانه‌ای را در ایتالیا با ظرفیت ساخت بیش از ۱۰۰ هزار خودرو در سال راه اندازی می‌کند. ایتالیا پس از مواجهه با مسائلی نظیر تعدیل نیرو و انتقال به مراکز ارزان‌تر، تلاش می‌کند خودروساز دیگری را به این کشور جذب کند.

ایتالیا یکی از بزرگترین بازارهای خودروی اروپا است و این برای یک خودروساز چینی که تولید داخلی دارد به این معنی است که می‌تواند در سایر کشورها نیز حضور پیدا کند. دولت رم در چند هفته آینده گزینه‌هایی را برای سایت‌های تولیدی به دانگ فنگ ارائه خواهد کرد.

دانگ فنگ موتور، که برای ساخت خودروهای با برند استلانتیس در چین با پژو، سیتروئن، هوندا و نیسان نیز شریک است، در داخل چین که تقاضا برای خودروهای بنزینی کاهش یافته، تحت فشار قرار دارد و فروش آن به ۱٫۷۲ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت که  ۳۸ درصد کمتر از میزان اوج فروش ۲٫۸۳ میلیون دستگاهی در سال ۲۰۱۷ است.

دانگ فنگ از هم اکنون باید در ایتالیا بر روی خودروهای هیبریدی تمرکز کند. ایتالیا در پذیرش خودروهای الکتریکی از همتایان اروپایی خود عقب است. خودروهای باتری‌دار در سال ۲۰۲۳ حدود ۴ درصد از کل فروش خودرو را به خود اختصاص دادند که بسیار کمتر از میانگین اروپایی تقریباً ۱۵ درصدی است.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6915

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.