• امروز : سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 17 September - 2024
3

توافق احتمالی هوآوی و تنسنت بر سر درآمدهای وی‌چت

  • کد خبر : 7348
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
توافق احتمالی هوآوی و تنسنت بر سر درآمدهای وی‌چت
شرکت فناوری هوآوی به دنبال توافقی است که به برنامه وی‌چت متعلق به تنسنت اجازه می‌دهد تا به طور کامل بر روی پلتفرم تلفن همراه هارمونی و بدون اشتراک هیچ گونه درآمدی کار کند، امتیازی که برای حفظ برتری هوآوی نسبت به اپل در چین طراحی شده است.

به گزارش بلومبرگ، این قرارداد که بر اساس آن هوآوی موافقت می‌کند تا از تنسنت هیچ هزینه‌ای برای تراکنش‌های درون برنامه‌ای در وی‌چت دریافت نکند، پس از مذاکرات چند ماهه بین این دو غول فناوری مستقر در شنجن انجام می‌شود.

به این ترتیب وی‌چت به از جمله استثنائات هوآوی در دریافت هزینه در قبال محتوا و خدمات تبدیل خواهد شد. هوآوی در حال بررسی کاهش خریدهای درون‌برنامه‌ای در پلتفرم هارمونی خود است و در مورد کارمزد حدود ۲۰ درصدی با توسعه‌دهندگان بازی صحبت کرده است.

در عوض، تنسنت برنامه وی‌چت را که صدها میلیون چینی روزانه برای همه چیز از پرداخت تا بازی به آن وابسته هستند، حفظ و به روز خواهد کرد.

این قرارداد پس از امضا  برای تنسنت نیز یک موهبت خواهد بود، زیرا فروش بیشتری را از برنامه‌های کوچک وی‌چت، پلتفرم آن برای نسخه‌های Lite و برنامه‌های محبوب مانند دی‌دی، کسب خواهد کرد. تنسنت در سه ماهه دوم سال گذشته ۱٫۵ تریلیون یوان (۲۰۷ میلیارد دلار) ارزش کالای ناخالص مبادله شده از برنامه‌های کوچک خود به دست آورد.

در حال حاضر کاربران می‌توانند وی‌چت را در گوشی‌های هوآوی دانلود کرده و از آن استفاده کنند، اما این دو شرکت توافق رسمی ندارند که تنسنت را ملزم به ارائه به‌روزرسانی‌های منظم برای برنامه کند. این توافق از هوآوی می‌خواهد که به میزبانی و پشتیبانی وی‌چت ادامه دهد.

گفتگوها ادامه دارد و دو طرف همچنان ممکن است در مورد این تفاهم به توافق نرسند. هوآوی پس از قطع همکاری با گوگل، مالک اندروید، به سیستم عامل هارمونی داخلی خود روی آورد.

انعقاد این معامله برای هوآوی بسیار مهم است زیرا این شرکت در حال حرکت به سمت نسخه جدیدی از هارمونی است که اگر تنسنت به پشتیبانی از این برنامه ادامه ندهد، ممکن است دسترسی به وی‌چت را از دست بدهد.

مذاکره هوآوی با تنسنت از تلاش گسترده‌تری برای شروع کسب درآمد از پلتفرم گوشی‌های هوشمند که به تازگی از نظر سهم بازار در چین از iOS اپل پیشی گرفته است، آغاز شد. اپل همچنین تراکنش‌های وی‌چت را کاهش نمی‌دهد، اما ۳۰ درصد کمیسیون برای خرید وی‌چت بینز وضع می‌کند. وی‌چت بینز یک ارز مجازی است که کاربران می‌توانند برای ویژگی‌های مختلف درون برنامه‌ای مانند انعام به پخش‌کننده زنده آن را هزینه کنند.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7348

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.