• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
0

تمرکز چین بر توسعه “جاده ابریشم دیجیتال”

  • کد خبر : 7243
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۸:۰۰
تمرکز چین بر توسعه “جاده ابریشم دیجیتال”
چین متعهد شده طرحی را برای ایجاد یک اقتصاد دیجیتال در سال 2024 با استفاده از داده‌های خود برای هدایت نوآوری در بحبوحه رقابت فناوری با غرب، عملیاتی کند.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، بر اساس بخشنامه دولت چین در مورد اقتصاد دیجیتال، چین “برنامه آینده‌نگر مناسب” را برای پاسخگویی به نیازهای زیرساخت دیجیتال آینده، تسریع ایجاد یک شبکه محاسباتی یکپارچه ملی و هموار کردن راه برای پیشرفت در فناوری دیجیتال و نوآوری در زمینه‌های کلیدی اتخاذ خواهد کرد.

پکن همچنین همکاری‌های بین‌المللی را در اقتصاد دیجیتال تقویت خواهد کرد، دیجیتالی‌سازی تجارت را سرعت می‌بخشد، محیطی مناسب برای همکاری‌های بین‌المللی ایجاد می‌کند و توسعه جاده ابریشم دیجیتال، بازوی فناوری ابتکار کمربند و جاده چین را پیش خواهد برد.

این طرح توسط کمیسیون توسعه اصلاحات ملی (NDRC) و اداره ملی داده‌ (NDA) منتشر شد. اداره ملی داده توسط کمیسیون، برنامه‌ریز ارشد اقتصادی چین نظارت می‌شود و در ماه اکتبر ۲۰۲۳ افتتاح شد.

مقامات، تحول دیجیتالی صنایع، بهبود رقابت پذیری صنایع اصلی، پرورش مدل‌های کسب و کار جدید و افزایش حفاظت در برابر خطرات امنیتی آنلاین را در این طرح پیش خواهند برد. چین همچنین هماهنگی بین سازمانی را برای نظارت بهتر بر اقتصاد دیجیتال افزایش خواهد داد.

فعالیت دیگر اداره ملی داده، تسریع اشتراک گذاری داده‌های عمومی در میان ادارات دولتی و بهبود مراقبت از سالمندان، آموزش، مراقبت‌های پزشکی و سایر خدمات از طریق استفاده بهتر از داده‌ها خواهد بود.

تمرکز بر نوآوری دیجیتال، تجاری‌سازی داده‌ها و دیجیتالی‌سازی صنعت «فضای جدیدی برای توسعه اقتصادی چین» ایجاد می‌کند. ظرفیت محاسباتی در مراکز داده چین در حال گسترش است و بهره‌وری به لطف پروژه «داده شرقی و محاسبات غربی» که در سال ۲۰۲۲ برای رفع عدم تعادل منطقه‌ای در منابع دیجیتال راه اندازی شد، بهبود یافته است.

رئیس جمهور شی اخیرا در جریان سفر به کلان شهر جنوب غربی چونگ کینگ، از مرکز عملیات شهر دیجیتالی آن بازدید کرد که شرایط اضطراری را نظارت و بین ادارات شهرداری هماهنگی می‌کند. او از مقامات محلی خواست تا “پلتفرم‌های کلان داده و سیستم‌های شبکه را به صورت علمی طراحی کنند” و از داده‌ها برای بهبود حاکمیت بهتر استفاده کنند.

به گفته اداره فضای سایبری چین، این کشور در سال ۲۰۲۲ بیش از ۸٫۱ زتابایت داده تولید کرد و پس از ایالات متحده در رتبه دوم قرار گرفت. چین همچنین در قدرت محاسباتی انبوه – به ویژه برای تحقیقات علمی، تجزیه و تحلیل داده‌ها، شبیه سازی و یادگیری ماشین – در رتبه دوم قرار دارد و قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ ظرفیت خود را ۵۰ درصد افزایش دهد.

چین چندین قرارداد استراتژیک با اعضای ابتکار یک کمربند و یک جاده امضا کرده که هدف آنها همکاری در زمینه‌هایی از تجارت الکترونیک تا زیرساخت‌های دیجیتال است.

هدف ابتکار راه ابریشم دیجیتالی که در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شد، تقویت اتصال دیجیتال در کشورهای درگیر در کمربند و جاده است و استراتژی پکن برای بهبود تجارت و یکپارچگی اقتصادی در سراسر آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکای جنوبی محسوب می‌شود. چین با این کشورها برای توسعه «اقتصاد دیجیتال باز و فراگیر» همکاری خواهد کرد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7243

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.