• امروز : یکشنبه - ۱۰ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 30 June - 2024
6

تلاش‌ها برای رشد اندام‌های انسان در حیوان

  • کد خبر : 6803
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
تلاش‌ها برای رشد اندام‌های انسان در حیوان
محققان چینی یک نقص ژنی میان گونه‌ای را شناسایی کرده‌اند که می‌تواند غلبه بر کمبود این نقص ژنتیکی به رشد اعضای بدن کمک کند.

دانشمندان مستقر در چین و ایالات متحده اولین سلول‌های موش صحرایی را در مغز موش‌ها رشد دادند، پیشرفتی که می‌تواند به رشد اندام‌های سلول‌های انسانی در حیوانات کمک کند.

این دانشمندان با استفاده از یک استراتژی جدید مبتنی بر تکنولوژی کریسپر، موش‌ها را از نظر نقص ژنتیکی غربالگری کردند که به سلول‌های مغز موش اجازه می‌دهد رشد کنند.

دانشمندان سلول‌های بنیادی موش‌ها را به جنین‌های موش در مراحل اولیه تزریق کردند، و ارگانیسم‌های کایمری را با سلول‌های مشتق شده از هر دو گونه ایجاد کردند، فرآیندی که به عنوان مکمل بلاستوسیست بین گونه‌ای شناخته می‌شود.

محققان قبلاً سلول‌های پانکراس، تولید مثل و تیموس موش را با استفاده از مکمل بلاستوسیست بین گونه‌ای در موش رشد داده بودند. محققان آکادمی علوم چین بیان داشتند که تا به امروز، مکمل بلاستوسیست بین گونه‌ای برای هیچ بافت مغزی به دست نیامده است.

دانشمندان چینی همچنین از مکمل بلاستوسیست بین گونه‌ای برای رشد کلیه‌های انسانی در خوک‌ها برای پیوند استفاده کرده‌اند و محققان می‌گویند که این روش می‌تواند برای تولید انواع دیگر اندام‌های حیوانی با سلول‌های انسانی مورد استفاده قرار گیرد.

محققان چینی معتقدند که تولید بافت مغز در یک گونه حیوانی از گونه دیگر می‌تواند به درک تکامل رشد و عملکرد مغز کمک کند و همچنین می‌تواند “پایه‌ای حیاتی برای رسیدگی به نگرانی‌های اخلاقی” در مورد رشد سلول‌های انسان در مغز حیوانات به دلیل مکمل بلاستوسیست بین گونه‌ای فراهم کند.

دانشمندان برای این منظور یک سری از ژن‌های کاندید را که به نظر آنها ممکن است بر رشد سلول‌های مغز تأثیر بگذارد، هدف قرار دادند و از تکنولوژی کریسپر برای تولید جنین‌های موش بدون یکی از ژن‌ها استفاده کردند. و سپس محققان به جنین‌های مرحله اولیه سلول‌های بنیادی مشتق شده از موش صحرایی تزریق کردند و تایید کردند که نقص در یک ژن به سلول‌های دهنده اجازه می‌دهد شکاف رشد را پر کنند، و نتیجه آن رشد بافت مغز موش در موش بود.

دانشمندان بیان داشتند که بافت‌های پیش‌مغز موش‌های صحرایی که در موش‌های بالغ رشد کرده‌اند «از لحاظ ساختاری و عملکردی دست نخورده بودند» و تجزیه و تحلیل نشان داد که با همان سرعتی که میزبان رشد می‌کردند، در عین حال عملکردهای بدن را حفظ می‌کردند.

این تیم یادآور شدند که توسعه استراتژی‌های مؤثر برای بهبود میزان کایمریک در مراحل اواسط تا اواخر بارداری کلیدی برای باز کردن پتانسیل کامل خواهد بود.

بر اساس این مطالعه، دانشمندان یک تکنیک مکمل بلاستوسیست بهینه را معرفی کردند که امکان غربالگری مؤثر ژن‌های کاندید را فراهم می‌کند و تولید بافت‌های جلو مغز مشتق از سلول‌های بنیادی جنینی موش را در موش ساده می‌کند.

محققان انتظار دارند که این  روش جدید به طور گسترده در طیف وسیعی از اندام‌ها اعمال شود و راه را برای استفاده از حیوانات بزرگ به‌عنوان میزبان در آزمایش‌های تکمیلی بلاستوسیست با سلول‌های انسانی هموار کند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6803

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.