• امروز : شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
4

بی‌وای‌دی پیشتاز گذار به سوی انرژی سبز

  • کد خبر : 7458
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۸:۰۲
بی‌وای‌دی پیشتاز گذار به سوی انرژی سبز
بی‌وای‌دی در سال 2017 پویشی به نام «زمین را یک درجه خنک کنیم» به راه انداخت. بنیان‌گذار شرکت، وانگ چوان-فو گفت «ممکن است من آن‌قدر عمر نکنم که خنک شدن زمین را ببینم، ولی امیدوارم فرزندان ما و نسل‌های بعد شاهد [کاهش دمای سیاره‌مان] باشند.»

به گزارش solarbeglobal، این چشم‌انداز، انگیزه و تلاش بی‌امانی در بی‌وای‌دی به وجود آورد. تا سال ۲۰۲۳ شرکت بیش از سه میلیون وسیله نقلیه الکتریکی (EV) فروخت و بیش از یک میلیون سامانه ذخیره‌ساز انرژی (ESS) خانگی را در سراسر جهان نصب کرد.

در حالی که غالبا خودروهای برقی بی‌وای‌دی در کانون توجهات قرار می‌گیرند، واحد ذخیره انرژی آن بی سر و صدا ولی آهسته و پیوسته در مسیر چشم‌انداز زیست‌محیطی شرکت گام برمی‌دارد. اما بی‌وای‌دی چطور به مرز نصب یک میلیون ESS خانگی رسید؟

خطشکن مرزهای جدید در خارج چین

شور و هیجان در سالنهای شلوغ نمایشگاه انرژی خورشیدی اروپا (Intersolar Europe) در شهر مونیخ موج میزند (۱۹ ژوئن ۲۰۲۴)

امسال بی‌وای‌دی نصب یک میلیون باتری‌باکس (BatteryBox) در سراسر جهان را با دادن اشانتیون‌هایی مثل ماژول‌های باتری‌باکس، واحدهای کنترل باتری (BCU) و بلیت فینال جام ملت‌های اروپا به عنوان قدردانی از مشتریان و همکارانش جشن گرفت و تخصص خود در حوزه ذخیره انرژی و تاثیر فزاینده‌اش در سطح جهانی را به رخ کشید.

دلیل موفقیت بی‌وای‌دی در بازار بین‌المللی، درک عمیق بازارها و آداب و رسوم محلی است.

این شرکت ۱۳ سال پیش یعنی در سال ۲۰۱۱ با صادرات محصولاتش به آمریکا وارد بازارهای جهانی شد. درآن زمان بازار ذخیره انرژی چین هنوز در مراحل ابتدایی بود و بی‌وای‌دی راهبرد تمرکز بر بازارهای خارجی به‌ویژه آمریکا و اروپا را برگزید.

بی‌وای‌دی یکی از اولین شرکت‌های چینی بود که به بازار ذخیره‌سازی انرژی آمریکا ورود کرد و در مقطعی به سهم بازار بیش از ۶۰ درصدی رسید؛ و در بازار انگلیس هم یکی از اولین‌ها بود و در نقطه اوج فعالیتش سهم بازار ۸۰ درصدی را به دست آورد.

تلاش‌های جسورانه شرکت برای توسعه، تا پایان سال ۲۰۲۳ کاملا به ثمر نشسته و معادل ۴/۴۰ گیگاوات ساعت از محصولات ذخیره‌سازی انرژی آن به بیش از ۴۰۰ شهر در ۱۰۷ کشور و منطقه دنیا رسیده بود.

در سال ۲۰۲۴ نام بی‌وای‌دی دو فصل متوالی در فهرست رده اول ذخیره‌سازهای انرژی بلومبرگ ان‌ای‌اف (BloombergNEF Energy Storage Tier 1 List) قرار گرفت.

بازارهای آمریکا و اروپا از نظر الزامات فنی بسیار سختگیر هستند، و بی‌وای‌دی برای ورود به آنها تمرکز خود را به سمت برتری فناورانه معطوف نمود، یعنی سعی کرد از استانداردها پیشی بگیرد و از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها استفاده کند. تراشه‌های کنترل هوشمند نوآورانه این شرکت چهار لایه ایمنی و شش سطح سنجش با دقت بالا دارند.

از طرف دیگر تحقیقات عمیقی هم در مورد بازار ذخیره انرژی خانگی انجام داد و دغدغه‌های مصرف‌کنندگان و همکارانش را دقیقا شناسایی کرد. به عنوان مثال سری باتری‌باکس پرمیوم (BatteryBox Premium) به کاربران کمک می‌کند تا برق را به شکل موثری مدیریت نموده و در هزینه‌ها صرفه جویی کنند. همچنین نصب کنندگان و سایر همکاران شرکت می‌توانند از طریق برنامه «همکار شو» (Be Partner) گزینه‌های بهینه را به مشتریان پیشنهاد دهند.

بی‌وای‌دی در سال ۲۰۲۴ جایزه پی‌وی برای بهترین برند (TOP Brand PV Award) را در بلژیک، آلمان، ایتالیا، لهستان، اسپانیا، اتریش، انگلیس و مجموعه اروپا دریافت کرد و علاوه بر این به عنوان برندی شناخته شده است که نصب کنندگان در اروپا و استرالیا آن را بیش از همه به مشتریان‌شان توصیه می‌کنند.

اهدای جایزه پیوی برای بهترین برند به بیوایدی در سال ۲۰۲۴

بیوایدی برای رقابت با شرکتهای هموطن خود چه راهکاری دارد؟

بهبود کیفیت

به قول جان لستر، انیماتور و کارگردان آمریکایی، «بهترین طرح کسب‌وکار، کیفیت است.»

بی‌وای‌دی هم به این فلسفه اعتقاد دارد و کیفیت محصول را بهترین راه مواجهه با پستی و بلندی‌های رقابت در بازار می‌داند.

مثلا ذخیره‌سازهای انرژی خانگی شرکت با استراتژی در اولویت قرار دادن کیفیت، چهار نقطه قوت کلیدی دارند: ایمنی، انعطاف‌پذیری، کاربردی بودن و قابلیت اطمینان.

این محصولات از مکانیسم ایمنی پنج لایه‌ای استفاده می‌کنند که نه تنها طول عمرشان را افزایش می‌دهد، بلکه ایمنی کاربر را نیز تضمین می‌کند. دو محصول پرمیوم اچ‌وی‌اس (ولتاژ بالا) و پرمیوم اچ‌وی‌ام (ولتاژ پایین) در بازه دمایی منفی ۱۰ تا مثبت ۵۰ درجه سانتیگراد قابل استفاده‌اند و نیاز کاربران را در انواع شرایط محیطی برآورده می‌کنند.

پرمیوم اچویاس و پرمیوم اچویام، از ذخیرهسازهای انرژی خانگی بیوایدی

انعطاف‌پذیری بالای محصولات در سهولت نصب یا افزایش ظرفیت سامانه‌های نصب شده مشهود است. محصولات بی‌وای‌دی به شکلی ساخته شده‌اند که نیازی به اتصال ماژول‌ها با کابل‌های ارتباطی یا کابل برق ندارند و در نتیجه راه‌اندازی آنها بسیار سریع و ساده است.

این محصولات با اینورترهای برندهایی مانند فرونیوس، کاستل، اس‌ام‌ای (SMA) و کاکو سازگار هستند و می‌توان در حالت تک‌فاز، سه‌فاز، متصل به شبکه، جدای از شبکه و برق اضطراری از آنها استفاده کرد.

قابلیت اطمینان، از تعهد شرکت به ارائه خدمات پس از فروش و اهمیت دادن به بازخوردهای بازار ناشی می‌شود. باتری‌های LFP مورد استفاده در محصولات بی‌وای‌دی نسبت به باتری‌های سنتی ایمن‌تر و با محیط زیست سازگارتر هستند. بعلاوه شرکت خدمات جامع بازیافت باتری را برای کمک به حفظ محیط زیست ارائه می‌دهد.

در سال ۲۰۲۳ تعداد باتری‌باکس‌های نصب شده از مرز یک میلیون گذشت. این محصول توانست به مدت هفت سال متوالی در فهرست «کارآمدترین سامانه‌های ذخیره‌سازی انرژی» HTW برلین قرار گیرد.

نوآوری به عنوان مزیت رقابتی

رمز رشد پایدار بی‌وای‌دی نوآوری مداوم و مستمر در محصولات و خدمات بوده است. این شرکت با فعالیت‌های پژوهشی و نوآورانه خود، از تحقیقات پیشگامانه در مورد باتری‌های LFP در سال ۲۰۰۲ تا تاسیس موسسه تحقیقات قدرت (Power Research Institute) در سال ۲۰۰۸، زمینه را برای حضوری قدرتمند در عرصه فناوری ذخیره انرژی فراهم آورده است.

بی‌وای‌دی علاوه بر تخصص در زمینه ساخت سلول‌های باتری، توانمندی‌های چشمگیری در حوزه‌های دیگر مانند سامانه‌های مدیریت ساختمان (BMS)، تراشه‌ها و تهویه مطبوع هم دارد و به این ترتیب از مزیت رقابتی در مدیریت هزینه‌ها برخوردار است و می‌تواند در برابر تاثیرات خارجی انعطاف‌پذیر باشد.

در اوایل سال ۲۰۲۴ شرکت با همکاری گرنرژی (Grenergy) اسپانیا قرارداد بسیار مهمی برای سامانه‌های ذخیره انرژی در پروژه واحه بیابان آتاکاما (Oasis de Atacama) در شیلی منعقد کرد که بزرگ‌ترین پروژه در نوع خود است و به دنبال موفقیت بی‌وای‌دی در تامین تجهیزات ذخیره‌سازی برای نیروگاه کنهارت (Kenhardt) آفریقای جنوبی به دست آمد.

در ۱۱ آوریل ۲۰۲۴ نیز بی‌وای‌دی در دوازدهمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی ذخیره‌سازی انرژی (ESIE) از MC Cube-T رونمایی کرد که با ظرفیت ۴۳۲/۶ مگاوات ساعت، پیشتاز این صنعت است.

توانایی بی‌وای‌دی در دریافت مستمر سفارشات و عرضه محصولات جدید، ریشه در نوآوری مداوم دارد.

همان‌طور که استیو جابز گفت، «نوآوری است که پیشرو را از پیرو متمایز می‌کند.»

بی‌وای‌دی پس از رسیدن به مرز نصب یک میلیون باتری‌باکس، عزمش را برای خنک کردن زمین جزم کرده و می‌خواهد به سمت آینده‌ای پاک‌تر و پایدارتر حرکت کند.

منبع: solarbeglobal

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7458

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.