• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
1

بحث‌ها درباره سیستم شناسه دیجیتال پیشنهادی چین

  • کد خبر : 7569
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۳۰
بحث‌ها درباره سیستم شناسه دیجیتال پیشنهادی چین
طرح چین برای معرفی یک سیستم شناسایی دیجیتال در سراسر این کشور با انتقاد از نفوذ بیش از حد دولت در امور کشوری مواجه شده است.

به گزارش بلومبرگ، برخی از کارشناسان حقوقی و کاربران در بزرگ‌ترین بازار اینترنتی جهان آشکارا در مورد هدفی که مقامات از این طرح مبنی بر محافظت از حریم خصوصی اعلام کرده‌اند، تردید دارند. رگولاتور اینترنت و پلیس چین اعلام کردند کاربران می‌توانند از چنین شناسه‌های دیجیتالی استفاده کنند که به آن‌ها امکان می‌دهد هویت خود را به صورت آنلاین و بدون ارائه اطلاعات شخصی غیر ضروری به ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی تأیید کنند. اما منتقدان هدف واقعی این طرح را افزایش کنترل افراد آنلاین می‌دانند که تأثیر مخربی بر جریان آزاد اطلاعات خواهد داشت.

دولت چین در حال حاضر از کاربران اینترنت خواسته که از هویت واقعی خود برای ثبت نام در خدمات دیجیتال استفاده کنند و دسترسی گسترده‌ای به رفتار و ارتباطات آنلاین آن‌ها دارد. اما یک سیستم شناسایی دیجیتال متمرکز جدید ممکن است دید مستقیم و کامل‌تری از زندگی آنلاین مردم به مقامات بدهد.

در چین، مقررات حفظ حریم خصوصی معمولاً حریم خصوصی در مقابل سایر شهروندان و شرکت‌ها است تا در مقابل دولت. سیستم پیشنهادی سطح جدیدی از حریم خصوصی را ارائه می‌کند که در آن مجبور نیستید اطلاعات را با یک شرکت به اشتراک بگذارید، اما البته دولت همچنان به آن اطلاعات دسترسی دارد.

پیشنهاد اداره فضای سایبری چین و وزارت امنیت عمومی به دنبال ایجاد یک سیستم یکپارچه برای تأیید هویت مطرح شد که توانایی شرکت‌های اینترنتی برای جمع‌آوری داده‌ها را محدود می‌کند.

کاربران می‌توانند داوطلبانه یک شناسه منحصر به فرد متشکل از حروف و ارقام لاتین و یک گواهی دیجیتال برای تائید هویت خود درخواست کنند. طبق این پیشنهاد، پس از احراز هویت کاربر، پلتفرم‌های اینترنتی نباید درخواست اطلاعات شخصی دیگری را داشته باشند.

پکن با طرح ناظر اینترنت در سال ۲۰۲۱، پلتفرم‌های اینترنتی را به دلیل جمع‌آوری داده‌های بیش از حد مورد انتقاد قرار داد.

بیش از ۵۰ برنامه محبوب، از جمله برنامه‌های اجرا شده توسط تنسنت، علی بابا و بایت دنس، سیستم احراز هویت پیشنهادی را آزمایش کرده‌اند.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7569

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.