• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
7

بازداشت بیش از ۱۵۰۰ نفر در چین در کمپینی که شایعات آنلاین را هدف قرار می‌دهد

  • کد خبر : 6836
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
بازداشت بیش از ۱۵۰۰ نفر در چین در کمپینی که شایعات آنلاین را هدف قرار می‌دهد
بنا بر اعلام وزارت امنیت عمومی چین از زمان راه‌اندازی کمپینی با هدف پبیگیری شایعات آنلاین، پلیس این کشور بیش از 1500 را دستگیر و به  10 هزار پرونده رسیدگی کرده است.

این وزارتخانه برای حدود ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر مجازات‌های اداری اعمال کرده و بیش از ۴۲۰۰ شایعه را از زمان راه اندازی این کمپین در دسامبر ۲۰۲۳ رد کرده است.

این کمپین فعالیت‌های غیرقانونی را شناسایی کرده که از طریق انتشار شایعات در مورد موضوعات بحث برانگیز درآمد کسب می‌کنند. وزارت امنیت عمومی تأثیرگذاران، وبلاگ نویسان و تولیدکنندگان ویدئویی را که به طور مخربانه عکس‌ها را منتشر یا شایعات در مورد همه‌گیری، خطرات یا بلایای طبیعی را جعل می‌کنند، محدود کرده است.

این وزارتخانه ۱۰ نمونه از موارد مرتبط با شایعات را که در این کمپین مورد هدف قرار گرفته‌اند، منتشر کرده از جمله پرونده اینفلوئنسری که حساب‌ کاربری او پس از ساختن داستانی در مورد یک پسر جوان و کتاب‌های مدرسه‌اش بسته شد.

این اینفلوئنسر بیش از ۳۰ میلیون دنبال کننده در پلتفرم‌های مختلف دارد. او در ماه فوریه ۲۰۲۴، ویدئویی را منتشر کرد و در آن مدعی شد یک پیشخدمت در پاریس چند کتاب درسی را که توسط یک پسر چینی به نام “کین لانگ” به جا مانده بود، به او داده است و او مأموریتی را آغاز خواهد کرد تا آنها را به پسری که در چین است، بازگرداند. این ویدئو در فضای مجازی منتشر شد و میلیون‌ها کلیک و نظر را به خود جلب کرد و کاربران آنلاین را بر آن داشت تا به جستجوی پسر بپردازند. یک هفته بعد، اینفلوئنسر در ویدئوی دیگری گفت که خانواده پسر را پیدا کرده و کتاب‌های درسی را به او پس داده است.

پس از دریافت شکایت در مورد صحت داستان، پلیس شهر هانگژو تحقیقاتی را در مورد این پرونده آغاز کرد و متوجه شد که داستان جعلی است. به گفته پلیس، این فرد کتاب‌ها را با هدف ایجاد ویدئوی پربازدید خریداری کرده و پلیس او را مجازات کرد. حساب‌های کاربری این فرد در پلتفرم‌های آنلاین مختلف، پس از اینکه به او دستور داده شد تا آخرین ویدئو را برای عذرخواهی بابت ساختن داستان منتشر کند، بسته شد. او اذعان کرد که اقدامات او نظم اینترنت را مختل کرده و منجر به تأثیر منفی گسترده‌ای شده است. رسانه‌های چینی نیز از اقدامات این فرد و دیگر موارد مشابه که نظم اجتماعی آنلاین را بر هم می‌زنند، انتقاد کردند.

برخی از اینفلوئنسرها به صورت علنی برای به دست آوردن بازدید و سود، داستان جعل می‌کنند و از مرزهای اخلاقی و قانونی عبور کرده‌اند و باید روند تقلبی اینفلوئنسرها را متوقف کرد.

بر اساس اعلام وزارت امنیت عمومی از زمان شروع این کمپین در ماه دسامبر ۲۰۲۳، بیش از ۵۹۰ مجازات اداری برای وب سایت‌ها و پلتفرم‌ها اعمال شده است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6836

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.