• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
0

انویدیا در حال آماده‌سازی نسخه‌ای از تراشه هوش مصنوعی «پرچمدار» جدید برای بازار چین

  • کد خبر : 7670
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
انویدیا در حال آماده‌سازی نسخه‌ای از تراشه هوش مصنوعی «پرچمدار» جدید برای بازار چین
انویدیا در حال کار بر روی نسخه‌ای از تراشه هوش مصنوعی پرچمدار جدید خود برای بازار چین است که محدودیت‌های صادراتی فعلی آمریکا را نقض نمی‌کند.

به گزارش رویترز، این غول سازنده تراشه‌های هوش مصنوعی در ماه مارس از مجموعه تراشه‌های «بلک‌ول» رونمایی کرد که قرار است اواخر سال جاری به تولید انبوه برسد. مدل B200 این مجموعه در برخی کارها مانند ارائه پاسخ در بات‌های مکالمه ۳۰ برابر سریع‌تر از نمونه‌های قبلی است.

یکی از منابع خبری به رویترز گفته است تحویل نمونه مخصوص بازار چین که فعلا B20 نامیده می‌شود در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد گردید.

البته سخنگوی انویدیا از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده است.

واشنگتن در سال ۲۰۲۳ محدودیت‌های صادرات نیم‌رساناهای پیشرفته به چین را تشدید نمود. از آن زمان تا کنون انویدیا سه تراشه ویژه برای بازار چین طراحی کرده است.

از طرف دیگر تشدید محدودیت‌های صادراتی آمریکا به هواوی و شرکت‌های نوپایی مانند انفلِیم (Enflame) (که از پشتیبانی تنسنت برخودار است) کمک کرده تا در بازار داخلی پردازنده‌های هوش مصنوعی پیشرفته چین جای پایی به دست آورند.

پیشرفته‌ترین تراشه انویدیا برای بازار چین یعنی H20 که قیمتش هم کمتر از تراشه رقیب ساخت هواوی بود، شروع ضعیفی داشت ولی حالا آمار فروش آن شتاب زیادی گرفته است.

بر اساس برآورد گروه پژوهشی SemiAnalysis، انویدیا قصد دارد در سال جاری بیش از یک میلیون تراشه H20 به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد دلار را به چین بفروشد.

منبع: reuters

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7670

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.