• امروز : شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
3

انتشار openKylin چینی مبتنی بر هوش مصنوعی برای رایانه‌های شخصی

  • کد خبر : 7407
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
انتشار openKylin چینی مبتنی بر هوش مصنوعی برای رایانه‌های شخصی
اولین سیستم عامل منبع باز دسکتاپ چین (openKylin)، نسخه جدیدی را برای هوش مصنوعی رایانه‌های شخصی راه اندازی کرده است چراکه چین تلاش برای کاهش اتکا به سیستم‌های خارجی در بحبوحه رونق جهانی هوش مصنوعی را افزایش می‌دهد.

به گزارش ساوت چاینامورنینگ پست، OpenKylin با فناوری هوش مصنوعی با پشتیبانی از مدل‌های زبان بزرگ (LLM) یکپارچه شده و دارای ویژگی‌هایی است که شامل دستیار هوش مصنوعی و تولید متن به تصویر می‌شود.

هوش مصنوعی چالش‌ها و فرصت‌های جدیدی را برای نرم‌افزارهای زیرساختی به ارمغان می‌آورد. هدف openKylin بهبود قابل توجه کارایی و تجربه خلاقانه برای کاربران سیستم‌عامل‌های خانگی است.

نسخه اصلی openKylin در سال ۲۰۲۲ و به دنبال تلاش‌های چندین دهه چین برای ایجاد یک جایگزین داخلی برای مایکروسافت ویندوز و macOS اپل، منتشر شد.

تشدید تنش‌های تجاری آمریکا و چین، فشار پکن برای خودکفایی فناوری را تشدید کرده است. دولت مرکزی چین اخیراً تلاش هماهنگ‌تری برای کنار گذاشتن ویندوز و تراشه‌های خارجی مانند چیپ‌های اینتل انجام داده است. بسیاری از طرح‌های حساس دولتی بر روی سیستم‌های مبتنی بر Kylin اجرا می‌شوند.

در جولای سال گذشته، اولین سیستم عامل دسکتاپ منبع باز با نام openKylin 1.0 منتشر شد که توسط ۳۸۷۶ توسعه دهنده با مشارکت ۲۷۱ شرکت ساخته شده است.

سیستم‌عامل‌های خانگی در طول سال‌ها پیشرفت کمی داشته‌اند. ویندوز تا ژوئن سال جاری نزدیک به ۸۰ درصد از بازار چین را در اختیار داشت.

پلتفرم OpenKylin اکنون روی همان روند صنعتی رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی تمرکز می‌کند، با این امید که برنامه‌های هوش مصنوعی بتوانند تقاضا برای رایانه‌های شخصی را دوباره تقویت کنند. رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی به رایانه‌هایی اطلاق می‌شود که مجهز به پردازنده‌های به اندازه کافی پیشرفته هستند تا به‌جای پردازش درخواست‌ها در فضای ابری، برخی از وظایف هوش مصنوعی را به راحتی اجرا کنند.

رقابت برای معرفی چنین دستگاه‌هایی به بازار پس از آن تشدید شد که مایکروسافت رایانه‌های شخصی Copilot+ را معرفی کرد و نرم‌افزار هوش مصنوعی تولیدکننده Copilot مایکروسافت را اجرا می‌کنند و به یک واحد پردازش نیاز دارند که بتواند حداقل ۴۰ تریلیون عملیات در ثانیه را انجام دهد تا یک مدل هوش مصنوعی بتواند به یک پرس و جو پاسخ دهد.

چین به دلیل الزامات محلی‌سازی داده‌ها، «مکانی متمایز» برای رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی خواهد بود. با نبود سرویس‌های هوش مصنوعی مولد خارجی مانند Copilot و ChatGPT OpenAI، رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی چینی نیز باید به LLM‌های داخلی تکیه کنند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7407

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.