به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، در همایش توسعه دیجیتال جاده ابریشم (DSR) در شیان، مرکز استان شانشی غربی، علیبابا و شین نمونههایی از پلتفرمهای تجاری معرفی شدند که به پیشبرد شکوفایی کشور در بخش تجارت الکترونیک فرامرزی کمک کردند.
این پلتفرمها از طریق استفاده از فناوریهای نوین و کاوش مدلهای جدید، بهبود قابلیتهای عملیاتی و خدماتی در مسیر ارتقای مهارتهای دیجیتال در صنایع و توانمندسازی شرکتهای کوچک و متوسط قدم بر میدارند.
چین به دنبال صادرات برای تقویت اقتصاد خود است، چراکه رشد اقتصادی آن پس از کرونا همچنان متزلزل است. آمارها رشد اقتصادی بهتر از حد انتظار یعنی ۵٫۳ درصد را برای سه ماهه اول سال گزارش کردهاند که بخشی از آن ناشی از افزایش تقاضای خارج از کشور و رشد صادرات در بخش صنعتی بوده است. تجارت الکترونیک فرامرزی با ظرفیت عظیمش اکنون موتور جدید رشد اقتصادی جهانی شده است.
شرکتهای بزرگ فناوری چین به درخواستهای مقامات برای حمایت از تجارت با سایر کشورها پاسخ میدهند. علی بابا، یک پلتفرم تجارت الکترونیک بینالمللی برای کسب و کار است که فعالانه برای پیشبرد ابتکار تجارت الکترونیک فرامرزی تحت رهبری دولت چین کار میکند.
ابتکار تجارت الکترونیک با هدف هماهنگی توسعه تجارت فرامرزی در بیش از ۱۶۵ منطقه آزمایشی تجارت الکترونیک و خوشههای صنعتی مختلف در سراسر چین راه اندازی شده که هر کدام بر روی کالاهای تخصصی محلی خود تمرکز دارند.
علی بابا همچنین از فناوری هوش مصنوعی (AI) برای حمایت از معاملات تجاری خود استفاده میکند. این شرکت سال گذشته مجموعهای از ابزارهای هوش مصنوعی را راهاندازی کرد که برای بهبود کارایی شرکتهای کوچک و متوسط و خدمت به زنجیرههای تامین خارجی طراحی شدهاند و در حال برنامهریزی برای توسعه این ابزارها در آینده است.
منبع: scmp