• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
10

افزایش سرمایه گذاری تنسنت در خاورمیانه در حوزه محاسبات ابری و هوش مصنوعی

  • کد خبر : 7041
  • ۰۶ تیر ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
افزایش سرمایه گذاری تنسنت در خاورمیانه در حوزه محاسبات ابری و هوش مصنوعی
هلدینگ تنسنت به دنبال گسترش تجارت ابری خود با عربستان سعودی و امارات متحده عربی است، چراکه تمرکز بر صنایع در حال توسعه از جمله هوش مصنوعی در خاورمیانه مستلزم سرمایه گذاری‌های جدید و بزرگ در حوزه ذخیره سازی داده‌ها است.

به گزارش بلومبرگ، به گفته مدیران تنسنت، سرمایه گذاری‌های این شرکت در منطقه هنوز در مرحله نوپا است، اما قرار است به سرعت افزایش یابد.

کسب‌وکارهای ابری از جمله خدمات وب آمازون و علی‌بابا در چند سال گذشته در عربستان سعودی حضور چشمگیر داشته‌اند، زیرا به‌نظر می‌رسد این کشور به مرکزی برای ترافیک اینترنت تبدیل شود.

علی بابا و شرکت مخابرات عربستان سعودی در سال ۲۰۲۳ با سرمایه ۲۳۸ میلیون دلاری، علی بابا کلود را برای سرمایه گذاری در ایجاد زیرساخت‌های محاسبات ابری راه اندازی کردند. در همین حال، آمازون در اوایل سال ۲۰۲۴ اعلام کرد قصد دارد ۵ میلیارد دلار برای ایجاد فضای ذخیره سازی ابری سرمایه گذاری کند.

تنسنت که یکی از شرکت‌های چینی است که حضور خود را در عربستان سعودی افزایش می‌دهد، ابتدا بر ارائه فضای ذخیره‌سازی ابری به شرکت‌های سرگرمی و بازی تمرکز خواهد کرد. این شرکت که بزرگترین شرکت اینترنتی چین است، به دنبال ایجاد فضای ذخیره سازی برای مشتریان خارجی و فعالیت‌های رو به رشد خود در این کشور خواهد بود و اخیراً نسخه عربی Honor of Kings، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موبایلی خود را با بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه عرضه کرده است.

بخشی از خدمات تنسنت در خاورمیانه، قدرت محاسباتی برای کاربردهای هوش مصنوعی خواهد بود، از جمله توسعه مدل‌های زبان بزرگ عربی؛ حوزه‌ای که هم امارات و هم عربستان سعودی سرمایه گذاری زیادی روی آن انجام می‌دهند.

ابوظبی همچنین در حال راه اندازی یک شرکت سرمایه گذاری فناوری به نام MGX است که قراردادهایی در زمینه هوش مصنوعی و نیمه هادی‌ها را هدف قرار می‌دهد و می‌تواند طی چند سال از ۱۰۰ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت فراتر رود. صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی در حال مذاکره با غول سرمایه گذاری خطرپذیر Andreessen Horowitz برای سرمایه گذاری تا ۴۰ میلیارد دلار در هوش مصنوعی است.

برخی از مشتریان تنسنت در منطقه از مراکز داده آن برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7041

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.