• امروز : شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
3

استفاده چین از پهپاد نظارتی برای مقابله با خشکسالی      

  • کد خبر : 7444
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۳۰
استفاده چین از پهپاد نظارتی برای مقابله با خشکسالی      
چین در تلاش برای مدیریت منابع آبی خود و مقابله با خشکسالی، از پهپادهای تجسسی برای بارورسازی ابرها در منطقه ژین جیانگ اویگور استفاده می‌کند.

پهپاد دوربرد TB-A که توسط شرکت چینی سیچوان تنگدن (Sichuan Tengden) توسعه ‌یافته است، سابقا برای اهداف جاسوسی در تایوان و ژاپن مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما در این طرح جدید جهت بارورسازی مصنوعی ابرها این پهپاد به مواد شیمیایی از جمله نقره یدید و پتاسیم یدید یا یخ خشک که به عنوان عاملی برای تشکیل قطرات آب می‌باشند مجهز شده است.

پهپاد TB-A در هنگام پرواز ۳۲۰۰ کیلوگرم وزن داشته و می‌تواند ۱۵۰۰ کیلوگرم محموله را با خود حمل کند. این پهپاد می‌تواند تا ارتفاع ۹۵۰۰ متری از سطح زمین بالا رفته و ۳۵ ساعت به صورت مداوم پرواز نماید.

ماموریت پهپاد TB-A از ۴ اوت شروع شده و به مدت ۴۵ روز ادامه خواهد داشت.

چین در سال‌های اخیر فناوری‌های مختلفی را برای مقابله با تغییرات آب‌وهوایی و مدیریت منابع طبیعی به کار گرفته است و این پهپادها بخش دیگری از این تلاش‌ها هستند. پهپادهای جدید، به‌خصوص در ارتفاعات بالا، به طور دقیق‌تر و گسترده‌تر می‌توانند عمل بارورسازی را انجام دهند و به‌این‌ترتیب نتایج بهتری نسبت به روش‌های سنتی حاصل می‌شود.

به عنوان مثال استفاده از پهپادها برای بارورسازی ابرها نسبت به استفاده از هواپیما هزینه کمتری داشته و سرعت عمل و دقت بالاتری ارائه خواهد داد.

منبع: interestingengineering

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7444

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.