• امروز : یکشنبه - ۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 23 June - 2024
2

ارزش اقتصاد کم ارتفاع چین تا سال ۲۰۳۰ به ۲ تریلیون یوان می‌رسد

  • کد خبر : 6970
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۰۰
ارزش اقتصاد کم ارتفاع چین تا سال ۲۰۳۰ به ۲ تریلیون یوان می‌رسد
انتظار می‌رود اقتصاد کم ارتفاع چین که از اولویت‌های پکن است تا سال 2030 به 2 تریلیون یوان (278 میلیارد دلار) برسد و اولین پرواز هواپیمای بدون سرنشین بین شهری و عمود برخاست (eVTOL) نقطه عطف این صنعت در حال رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، ارزش این بخش در سال ۲۰۲۳ از ۵۰۰ میلیارد یوان فراتر رفت. سازمان هواپیمایی کشوری چین قصد دارد با دولت‌های محلی برای ساخت فرودگاه‌های غیرنظامی و سایت‌های فرود موقت eVTOL همکاری کند.

پکن در کنفرانس کاری اقتصادی مرکزی که در دسامبر گذشته برگزار شد، اقتصاد کم ارتفاع را به عنوان یکی از صنایع نوظهور استراتژیک معرفی کرد.

چین به دنبال کسب پیشتازی جهانی در اقتصاد کم ارتفاع است. این اصطلاح به صنعت گسترده‌ای اشاره دارد که حول محور وسایل نقلیه هوانوردی غیرنظامی سرنشین دار و بدون سرنشین می‌چرخد که معمولاً زیر ارتفاع هزار متر (۳۲۸۱ فوت) کار می‌کنند و فعالیت‌های آن شامل حمل و نقل مسافر، تحویل مرسوله و سایر وظایف عملیاتی می‌شود.

اخیرا یک هواپیمای پنج نفره که توسط AutoFlight ساخته شده، زمان سفر بین شهرهای جنوبی شنجن و ژوهای را پس از تکمیل پرواز در ۲۰ دقیقه به میزان دو سوم کاهش داد. انتظار می‌رود این هواپیما که هنوز گواهی صلاحیت پرواز خود را دریافت نکرده، پروازهای مسافری خود را در سال ۲۰۲۶ آغاز و سفرهای بین شهری را تسهیل کند و ارتباطات تجاری در منطقه خلیج بزرگ را گسترش بخشد.

جایگزینی نیروی کار با ماشین‌آلات وظیفه مهمی است که چین قصد دارد در میان کاهش نرخ زاد و ولد به آن دست پیدا کند و این کشور را به سمت توسعه پهپادها و eVTOL سوق می‌دهد. چین در کنار پیشرفت‌های اخیر خود در هواپیماهای بزرگ داخلی، به راحتی می‌تواند این تجربیات را در بخش اقتصاد کم ارتفاع خود اعمال کند.

گوانگژو، پایتخت قطب اقتصادی جنوب چین، گوانگدونگ، پیشرو در صنعت و تحقیق و توسعه اقتصاد کم ارتفاع است و شنجن مرکز سازندگان پیشرو هواپیماهای بدون سرنشین از جمله DJI است.

در اواخر دسامبر ۲۰۲۳، یک پهپاد مسافربری بدون سرنشین که توسط شرکت EHang مستقر در گوانگژو ساخته شده بود، اولین نمایش پرواز تجاری خود را به پایان رساند. با این حال، نگرانی‌هایی در مورد تحریم‌های احتمالی وجود دارد چراکه واشنگتن به دلایل امنیت ملی نظارت شدیدی بر صنایع چینی انجام می‌دهد و چین باید برای این سناریو آمادگی داشته باشد.

پکن به دنبال استفاده از eVTOL و هواپیماهای بدون سرنشین در بازرسی محصولات کشاورزی، فوریت‌های پزشکی، حمل و نقل بار بین شهری، آتش نشانی و گردشگری است.

تا پایان سال ۲۰۲۳، چین نزدیک به ۲۰ هزار شرکت پهپاد عملیاتی و ۱٫۲۶۷ میلیون پهپاد ثبت شده داشت که نشان دهنده افزایش ۳۲٫۲ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ است.

پهپادها در بخش‌های جدیدی از جمله بازرسی خطوط برق، نقشه برداری جغرافیایی، تشخیص هواشناسی و رله‌های ارتباطی مستقر شده‌اند.

آکادمی بین‌المللی اقتصاد دیجیتال، یک موسسه تحقیقاتی تحت حمایت دولت در شنجن، تخمین زد که سهم جامع صنعت کم ارتفاع در اقتصاد چین تا سال ۲۰۲۵ بین ۳ تریلیون یوان تا ۵ تریلیون یوان خواهد بود.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6970

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.