• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
2

احداث خوشه ۱۶ گیگاواتی انرژی‌های تجدیدپذیر در مغولستان داخلی

  • کد خبر : 7572
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
احداث خوشه ۱۶ گیگاواتی انرژی‌های تجدیدپذیر در مغولستان داخلی
تری گورجز چاینا رینیوابلز (China Three Gorges Renewables) که بخش عمده سهامش به شرکت دولتی تری گورجز چاینا تعلق دارد، از برنامه خود برای احداث یک خوشه عظیم انرژی‌های تجدیدپذیر در بیابان کوبوچی مغولستان داخلی خبر داده است.

به گزارش pv-magazine، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی (NDRC) و اداره ملی انرژی چین (NEA) این پروژه ۷۹/۷۹ میلیارد یوانی (۱۱ میلیارد دلاری) را هدایت می‌کنند.

پروژه مذکور شامل ۲۲ ایستگاه تقویت (هر یک به ظرفیت ۲۲۰ کیلو ولت)، ۸ گیگاوات برق فتوولتائیک، ۴ گیگاوات انرژی بادی، یک سامانه حرارتی خورشیدی ۲۰۰ مگاواتی، یک نیروگاه ۴ گیگاواتی با سوخت زغال‌سنگ برای کنترل فرکانس و ساعات اوج بار، و یک سیستم ذخیره‌سازی انرژی ۵۰۰ مگاوات ساعتی با فناوری الکتروشیمیایی و نمک گداخته است و مساحتی تقریبا ۱۴۰۰ کیلومتر مربعی را پوشش خواهد داد.

قرار است پروژه در قالب سرمایه‌گذاری مشترک بین یکی از شرکت‌های تابعه تری گورجز چاینا رینیوابلز و یک گروه انرژی محلی از منطقه مغولستان داخلی انجام شود که آورده آنها ۲۰ درصد از کل مبلغ سرمایه‌گذاری (حدود ۹۶/۱۵ میلیارد یوان) است و ۸۰ درصد دیگر با استفاده از وام‌های بانکی و لیزینگ مالی تامین می‌شود.

طبق برنامه، مراحل ساخت از سپتامبر ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود که پروژه تا ژوئن ۲۰۲۷ تکمیل و به شبکه متصل گردد.

در انتهای سال ۲۰۲۳ مجموع ظرفیت نصب شده تاسیسات تولید برق تری گورجز چاینا رینیوابلز که در ۳۰ استان کشور قرار گرفته‌اند بیش از ۴۰ گیگاوات و ارزش کل آنها بیش از ۳۱۰ میلیارد یوان بود.

منبع: pv-magazine

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7572

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.