• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
3

اتوبوس‌های خودران در جاده‌های شنجن

  • کد خبر : 7565
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۳۰
اتوبوس‌های خودران در جاده‌های شنجن
مرکز فناوری جنوب چین شنجن، قصد دارد امسال ناوگانی متشکل از 20 اتوبوس بدون راننده را در جاده‌ها به کار گیرد و چین تلاش می‌کند تا فناوری رانندگی خودران را با وجود قوانین نظارتی و نگرانی‌های امنیتی و اجتماعی گسترش دهد و تجاری‌سازی کند.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، اتوبوس‌های خودران در امتداد چهار مسیر در منطقه چین‌های شنجن و یک منطقه اقتصادی در همسایگی هنگ کنگ، که در آن توقف‌ها شامل ایستگاه‌های مترو، مناطق تجاری، پارک‌های صنعتی، مناطق مسکونی و سایت‌های گردشگری است، فعالیت خواهند کرد.

با تائید دولت برای اجرای آزمایشی که قبلاً اعطا شده است، این شرکت قصد دارد بزرگ‌ترین ناوگان اتوبوس‌های خودران را در مرکز شهر ایجاد کند. گروه اتوبوسرانی شنجن اولین مسیر اتوبوس را از اوایل این ماه آغاز می‌کند و کرایه‌ای معادل ۱ یوان (۰٫۱۴ دلار) برای هر سفر در طول دوره آزمایشی دریافت می‌کند. بر اساس اعلام گروه اتوبوسرانی شنجن، به جای استفاده از ناوگان اتوبوس‌های تک طبقه تمام برقی، خودروهای خودران، مینی‌بوس‌های ۹ نفره مجهز به دوربین‌های با کیفیت بالا، سنسور و لیدار خواهند بود.

شنجن تلاش زیادی برای تبدیل شدن به مرکز خودروهای خودران چین انجام داده است. این شهر به شهرهای دیگر مانند گوانگژو و ووهان می‌پیوندد و جزو اولین شهرهایی است که اجازه تردد اتوبوس‌های خودران را می‌دهد.

شنجن اولین مقررات اختصاصی کشور را برای خودروهای متصل هوشمند در سال ۲۰۲۲ وضع کرد و به خودروهای خودران ثبت‌شده اجازه می‌داد در جاده‌های خاص و سایر مناطق تعیین‌شده توسط مقامات حمل‌ونقل محلی تردد کنند. سپتامبر گذشته، شنجن همچنین به خودروهای خودران اجازه داد تا برای آزمایش در ۸۹ کیلومتر بزرگراه، از جمله ۱۳ کیلومتر بخش‌های بسیار پیچیده حرکت کنند.

خدمات روبوتاکسی در حال حاضر در مناطق نانشان و پینگشان شنجن رایج شده است، جایی که سوار شدن بر این وسایل نقلیه با تخفیف یا رایگان است. روبوتاکسی که توسط سرویس آپولو بیدو اداره می‌شود، از سوی مسافران در این مناطق از طریق یک برنامه تلفن همراه مورد استقبال قرار می‌گیرد.

شنجن همچنین اولین شهری است که به خودروهای کاملاً خودران اجازه می‌دهد در کل منطقه تردد کنند. در پینگشان، اپراتورهای دارای مجوز از جمله بیدو ناوگان روبوتاکسی را بدون راننده‌های ایمنی مستقر کرده‌اند.

بر اساس برنامه عملی که توسط دولت شهری در ژوئن ۲۰۲۳ منتشر شد، شنجن، با جمعیت ۱۷ میلیون نفر، متعهد شده صنعت خودروهای هوشمند خود را تا سال ۲۰۲۵ به ۲۰۰ میلیارد یوان افزایش دهد. با این حال، رونمایی از فناوری رانندگی خودران، نگرانی‌هایی را در مورد ایمنی و از دست دادن شغل در برخی محافل برانگیخته است.

ناوگانی متشکل از بیش از ۵۰۰ روبوتاکسی در ووهان، مرکز استان هوبی مرکزی، در شهر ۱۳٫۷ میلیون نفری آن‌قدر محبوب شده که رانندگان تاکسی محلی از مقامات حمل و نقل شهری درخواست می‌کنند تا استفاده از خدمات بیدو را محدود کنند.

منبع:‌ scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7565

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.