• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
3

آموزش مدل زبانی شرکت هوش مصنوعی iFlyTek بر روی پلتفرم هواوی

  • کد خبر : 7241
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
آموزش مدل زبانی شرکت هوش مصنوعی iFlyTek بر روی پلتفرم هواوی
شرکت چینی هوش مصنوعی iFlyTek مدل‌های زبان بزرگ (LLM) را دارد که به طور کامل بر روی یک پلتفرم محاسباتی بومی آموزش دیده‌اند و با همکاری هوآوی توسعه داده شده‌ و گامی دیگر در این صنعت برای دستیابی به خودکفایی و در مواجهه با محدودیت‌های آمریکاست.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، در حالی که بیشتر LLM های چین با پلتفرم‌های محاسباتی که شامل اجزای ایالات متحده مانند واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) انویدیا هستند، پشتیبانی می‌شوند، iFlyTek مصمم است LLM های خود را بر روی زیرساخت‌های خود توسعه یافته و قابل کنترل آموزش دهد.

محدودیت‌های ایالات متحده بر روی فناوری‌هایی که به توسعه LLM کمک می‌کنند – زیربنای محصولات هوش مصنوعی مانند ChatGPT OpenAI – بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های محاسباتی برای آموزش هوش مصنوعی تاکید دارد. تحریم‌های ایالات متحده صادرات برخی فناوری‌ها به چین را محدود کرده است، به ویژه پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته Nvidia که در سال‌های اخیر به رونق هوش مصنوعی کمک کرده‌اند.

مدل‌های Xinghuo شرکت iFlyTek بر روی یک پلتفرم محاسباتی به نام Feixing Yihao آموزش دیده‌اند که بر اساس راه‌حل‌های محاسباتی Ascend هوآوی است.

تراشه‌های Ascend AI هوآوی به سرعت در چین محبوبیت پیدا کرده‌اند. عملکرد تراشه Ascend 910B در برخی آزمایش‌ها بین ۸۰ تا ۱۲۰ درصد عملکرد A100 انویدیا را هنگام آموزش LLM ارائه می‌کند.

بنا بر نظر تحلیلگران، Ascend بهترین راه حل چین تا کنون در توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی داخلی است. حمایت‌های زیادی نیز از سوی شرکت‌های دولتی برای سفارش پروژه‌های مبتنی بر Ascend، وجود دارد.

با این حال سخت‌افزار هواوی هنوز فاقد جامعه توسعه‌دهنده پر جنب و جوش پلتفرم Cuda انویدیا است، نرم‌افزاری که از پردازش‌های محاسباتی هوش مصنوعی در پردازنده‌های گرافیکی این شرکت پشتیبانی می‌کند. اگر این مشکل حل نشود، شانس هواوی برای رسیدن به انویدیا بسیار کم است.

قابلیت‌های مدل جدید Xinghuo 4 شرکت iFlyTek می‌تواند با GPT-4 Turbo، یکی از پیشرفته‌ترین مدل‌های OpenAI، که بیش از هشت ماه پیش عرضه شد، مطابقت داشته باشد.

مدل Xinghuo 4 قبلاً در سناریوهای مختلف تجاری از جمله مراقبت‌های بهداشتی مورد استفاده عملی قرار گرفته و به پزشکان و بیماران در تشخیص و درمان کمک کرده است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7241

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.