• امروز : جمعه - ۲ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 22 November - 2024
1

آغاز فروش بلیت پروازهای گردشگری فضایی توسط چینی‌ها

  • کد خبر : 8340
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۳ - ۸:۳۰
آغاز فروش بلیت پروازهای گردشگری فضایی توسط چینی‌ها
گردشگری فضایی به سرعت در حال تبدیل به واقعیت است و شرکت‌ها در سراسر جهان تلاش می‌کنند تا پروازهای فضایی تجاری را برای عموم مردم در دسترس قرار دهند.

با رشد علاقه به اکتشافات فضایی خصوصی، شرکت‌های بیشتری وارد این بازار می‌شوند و فرصت‌های منحصربه‌فردی برای تجربه فضا به مردم ارائه می‌دهند. از پروازهای زیرمداری گرفته تا برنامه‌های بلندمدت برای سفرهای ماه، رقابت برای کاهش هزینه‌ها و افزایش تعداد سفرهای فضایی شدت گرفته است. در این میان، شرکت‌های چینی در تلاشند تا با ارائه قیمت‌های رقابتی، مشتریان حوزه گردشگری فضایی را جذب کنند.

شرکت چینی دیپ بلو ایرواسپیس  (Deep Blue Aerospace)که یکی از شرکت‌های فعال در حوزه توسعه حامل‌های فضایی بازگشت‌پذیر است، فروش بلیت‌های پرواز تجاری فضایی خود را که برای سال ۲۰۲۷ برنامه‌ریزی شده آغاز خواهد کرد. هر بلیت با قیمت ۱.۵ میلیون یوان (حدود ۲۱۱,۰۰۰ دلار) عرضه می‌شود و به مسافران این امکان را می‌دهد تا برای چند دقیقه بی‌وزنی در فضا را تجربه کنند.

این پرواز فضایی زیرمداری خواهد بود، به این معنی که مسافران به لبه فضا خواهند رسید اما وارد مدار کامل زمین نخواهند شد. مسافران حدود ۱۲ دقیقه در فضا خواهند بود که ۵ دقیقه از آن را در بی‌وزنی سپری خواهند کرد.

تمرکز دیپ بلو بر بازگشت‌پذیری

شرکت دیپ بلو ایرواسپیس  در تلاش است تا با توسعه فناوری حامل‌های قابل بازیافت، هزینه سفرهای فضایی را کاهش دهد و راه شرکت‌هایی مانند اسپیس‌ایکس را دنبال کند. ماهواره‌بر نبیولا-۱ (Nebula-1) این شرکت در حال حاضر در مرحله توسعه است و اولین پرواز آن در سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است. شرکت دیپ بلو قصد دارد آزمایش پرتاب و فرود عمودی (VTVL) جدیدی را در نوامبر۲۰۲۴ انجام دهد.

چین به سرعت در حال گسترش بخش تجاری فضایی خود است. بر اساس گزارش رسانه‌های دولتی، کشور چین در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۶ پرتاب تجاری انجام داده است. یکی از این پرتاب‌ها، ماهواره‌بر ژوکوئه-۲ (Zhuque-2) شرکت لنداسپیس (LandSpace) بود که اولین ماهواره‌بر در جهان با سوخت متان به شمار می‌آید. دیپ بلو ایرواسپیس  یکی از بازیگران کلیدی این بازار در حال رشد است.

گسترش صنعت فضایی چین و اهداف بلندپروازانه تحت حمایت دولت

در سال‌های اخیر، چندین شرکت وارد صنعت فضایی تجاری چین شده‌اند. در ماه مه ۲۰۲۳، شرکت دیگری به نام کاس اسپیس (CAS Space) نیز برنامه‌هایی برای ارائه پروازهای گردشگری فضایی تا سال ۲۰۲۸ اعلام نمود. در همین حین برنامه فضایی تحت حمایت دولت چین نیز اهداف بلندپروازانه‌ای دارد. کشور چین قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ فضانوردان را روی ماه فرود آورد و در بلندمدت به ایجاد پایگاه قمری فکر می‌کند.

منبع: msn

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=8340

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.