• امروز : سه شنبه - ۶ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 26 November - 2024
1

چین قوی‌ترین سیلندر هیدرولیک کشتی جهان را تولید می‌کند

  • کد خبر : 8507
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
چین قوی‌ترین سیلندر هیدرولیک کشتی جهان را تولید می‌کند
چین نمونه مهم دیگری را به لیست خوداتکایی فناوری خود اضافه کرده است؛ یک سیلندر عظیم برای کشتی‌های بزرگ شمع‌کوب که در پروژه‌های زیرساختی دریایی مشغول به کار هستند و حداکثر نیروی رانش 5000 تنی دارد که برای هل دادن هزار فیل بالغ آفریقایی کافی است.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، این سیلندر، اولین نمونه به طور مستقل در چین و بزرگ‌ترین و قدرتمندترین نوع خود در جهان، از خط مونتاژ در چانگژو، استان جیانگ سو خارج شد.

توسعه این سیلندر، که برای ساخت پایه‌های پروژه‌های مهندسی دریایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، به این معنی است که چین به جایگزینی داخلی سیلندرهای بسیار بزرگ و بلند و کنترل مستقل فناوری‌های هسته‌ای دست یافته است.

چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، استراتژی همه جانبه‌ای را برای افزایش قدرت دریایی خود دنبال می‌کند که بر تولید تجهیزات پیشرفته تأکید دارد زیرا به دنبال تغییر به رشد مبتنی بر فناوری است.

کشتی‌های شمع‌گردان بزرگ در زیرساخت‌هایی که از رودخانه‌ها یا دریاها عبور می‌کنند و در نصب تأسیسات برق بادی در اعماق دریا نقش اساسی دارند.

این سیلندر هیدرولیک با ۲۸ متر (۹۲ فوت) طول و نزدیک به ۲ متر قطر، به بلندی یک ساختمان ۱۰ طبقه است و توسط غول دولتی شرکت ساختمانی ارتباطات چین (CCCC) توسعه‌یافته، برای ایجاد یک “قلب” قوی برای یک کشتی ۱۵۰ متری شمع‌گردان که در حال ساخت است، طراحی شده است.

سازندگان چینی به طور سنتی از شرکت‌های پیشرو جهانی در طراحی و ساخت سیلندرهای هیدرولیک بزرگ عقب مانده‌اند.

این کشور قبلاً برای قطعات حیاتی مانند حلقه‌های آب‌بندی و مواد مقاوم در برابر خوردگی کاملاً به واردات متکی بود و عمدتاً از مارک‌های خارجی هنگام تهیه سیلندرهای هیدرولیک کامل استفاده می‌کرد.

انتظار می‌رود کشتی شمع‌گردانی که به سیلندر جدید مجهز می‌شود تا پایان سال جاری در طول کار ساخت و ساز پل راه‌آهن کراس‌دریایی خلیج هانگژو، که قرار است طولانی‌ترین پل راه‌آهن سریع‌السیر متقاطع جهان باشد، استفاده شود.

کاربردهای آینده این فناوری، نتیجه کار گروهی چندین شرکت پیشرو در بخش‌های مواد جدید و تولید هوشمند چین، در سکوهای بزرگ حفاری دریایی و ساخت نیروگاه بادی پیش‌بینی می‌شود.

در ماه جولای، یک کنسرسیوم نوآوری اختصاص داده شده به مهندسی دریایی در پکن تأسیس شد. اعضای آن شامل استعدادهای نخبه چینی در این زمینه، از جمله متخصصان CCCC، سایر شرکت‌های بزرگ دولتی و شرکت‌های خصوصی بزرگ، و همچنین دانشگاه‌هایی با توانایی‌های علمی مانند دانشگاه شینهوا هستند.

این کنسرسیوم اساساً بر ساخت و بهره‌برداری از زیرساخت‌های حمل‌ونقل دریایی، ساخت انرژی بادی و خورشیدی فراساحلی، حفاظت و احیای خلیج ساحلی، ساخت‌وساز مهندسی صخره‌های جزیره‌ای و حفاظت از محیط‌زیست، و نصب خط لوله در اعماق دریا تمرکز می‌کند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=8507

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.