• امروز : دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 23 September - 2024
4

واکسن HPV چین با ۱۰۰ درصد کارایی

  • کد خبر : 3792
  • ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۹:۲۴
واکسن HPV چین با ۱۰۰ درصد کارایی
اولین واکسن HPV (ویروس پاپیلومای انسانی) داخلی چین در کارآزمایی بالینی 100 درصد کارایی داشته است.

یک مطالعه اخیر نشان داده است که اولین واکسن HPV (ویروس پاپیلومای انسانی) که در چین ساخته شده است، می‌تواند به زنان بالغ ایمنی کامل در برابر ویروس پاپیلومای انسانی ارائه دهد.

واکسن Cecolin به طور مشترک توسط دانشگاه Xiamen و Xiamen Innovax توسعه داده شد و چین را به سومین کشور در جهان تبدیل کرد که پس از ایالات متحده و بریتانیا به عرضه مستقل واکسن سرطان دهانه رحم دست یافته است. این محصول ارزشمند در اکتبر ۲۰۲۱ پیش صلاحیت سازمان بهداشت جهانی را به دست آورد.

در این مطالعه، گروهی از محققان چینی داده‌های ۶۶ ماه را به عنوان کارآزمایی بالینی فاز ۳ واکسن دو ظرفیتی ویروس پاپیلومای انسانی تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که اثربخشی آن در برابر ضایعات تناسلی با درجه بالا، ۱۰۰ درصد بوده است.

علاوه بر این، طبق مطالعه منتشر شده در مجله بیماری‌های عفونی Lancet در تاریخ ۲۶ آگوست ۲۰۲۲، واکسن نوترکیب HPV 16/18 تولید شده توسط E coli ، ۹۷ درصد کارایی در برابر عفونت‌های پایدار HPV را دارا می‌باشد.

کارآزمایی بالینی شامل ۷۳۷۲ زن سالم ۱۸ تا ۴۵ ساله بود که ۳۶۸۹ نفر در گروه واکسینه شده و ۳۶۸۳ نفر در گروه کنترل بودند. بر اساس این مطالعه، بروز تجمعی در گروه واکسینه شده به طور قابل توجهی کمتر از گروه کنترل بود.

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) شایع ترین عفونت ویروسی دستگاه تناسلی است. عفونت مداوم ممکن است منجر به ضایعات پیش سرطانی شود.

بیش از ۳۰ گونه از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) می‌تواند بر اندام تناسلی تأثیر بگذارد. اینها شامل اشکال بی‌ضرر HPV، مانند آنهایی که باعث ایجاد زگیل تناسلی می‌شوند، هستند. فقط برخی از انواع  HPV “پرخطر” در نظر گرفته می‌شوند زیرا می‌توانند به سرطان دهانه رحم پیشرفت کنند. واکسن زدن علیه HPV و دریافت منظم پاپ اسمیر می‌تواند از سرطان دهانه رحم جلوگیری کند.

HPV  که دستگاه تناسلی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، یک عفونت مقاربتی (STI) است که از طریق تماس پوست به پوست منتقل می‌شود.

برخی از گونه‌های HPV پرخطر هستند و می‌توانند منجر به سرطان مانند سرطان دهانه رحم شوند. تشخیص زودهنگام و درمان معمولاً می‌تواند از این اتفاق جلوگیری کند.

برخی از گونه‌های HPV (اغلب انواع ۱۶ و ۱۸) می‌توانند باعث تغییراتی در سلول‌های دهانه رحم شوند، وضعیتی به نام دیسپلازی دهانه رحم، در صورت عدم درمان، دیسپلازی دهانه رحم گاهی به سرطان دهانه رحم تبدیل می‌شود.

گرفتن پاپ اسمیرهای منظم برای غربالگری سرطان دهانه رحم مهم است. اما مهم است که فقط به دلیل ابتلا به HPV یا دیسپلازی دهانه رحم به این معنی نیست که انسان به سرطان مبتلا است.

HPV تا حدی بسیار مسری است زیرا از طریق تماس پوست به پوست منتقل می‌شود و بهترین راه برای محافظت در برابر HPV این است که واکسیناسیون علیه این بیماری ویروسی انجام شود.

منبع: cgtn

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3792

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.