• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
9

شروع ساخت بزرگترین پروژه فتوولتائیک در میدان نفتی تاریم پتروچینا در شین جیانگ

  • کد خبر : 6965
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
شروع ساخت بزرگترین پروژه فتوولتائیک در میدان نفتی تاریم پتروچینا در شین جیانگ
این پروژه مساحتی به وسعت 35000 هکتار شامل میدان‌های فتوولتائیک، ایستگاه‌های تقویت کننده و نیروگاه‌های ذخیره انرژی را پوشش می‌دهد.

به گزارش سایت شبکه بین‌المللی انرژی، این اولین پروژه فتوولتائیک یکپارچه میلیون کیلووات در میدان نفتی تاریم است که توسط شرکت دولتی پتروچینا اجرا می‌شود. پس از تکمیل، این سایت به یک “اقیانوس آبی” متشکل از ۲٫۷۴ میلیون پنل فتوولتائیک تبدیل خواهد شد.

این پروژه قرار است در سال جاری میلادی به طور کامل تکمیل شود و انتظار می‌رود به طور متوسط ۲٫۱ میلیارد کیلووات ساعت برق سبز در سال تولید کند که معادل جایگزینی ۶۳۰۰۰۰ تن زغال سنگ استاندارد و کاهش انتشار دی اکسید کربن به میزان ۱٫۶۴ میلیون تن است. این پروژه انرژی سبز را برای میدان نفتی فراهم کرده، تحول کم کربن را ترویج  و به ایجاد یک پارک نمایشی سبز و کم کربن کمک می‌کند.

این پروژه یک پروژه شاخص همکاری بین دولت و شرکت‌های محلی است. توسعه انرژی‌های جدید در میدان نفتی تاریم را ترویج می‌کند و به تحول و ارتقای انرژی، صنعت و اقتصاد محلی کمک می‌کند.

در سال‌های اخیر، میادین نفتی پروژه‌های تولید برق فتوولتائیک را در بسیاری از نقاط شین‌جیانگ ساخته‌اند و ظرفیت نصب‌شده انرژی‌های نو دو برابر شده و به ۲.۶ میلیون کیلووات خواهد رسید. پروژه‌های انرژی جدید بیشتری در سال جاری آغاز خواهد شد تا تضمینی برای توسعه سبز منطقه‌ای باشد.

منبع: in-en

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6965

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.