• امروز : شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
2

ساخت تأسیساتی در چین جهت تبدیل پسماندهای آشپزخانه‌ای به متانول سبز

  • کد خبر : 7278
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۸:۰۰
ساخت تأسیساتی در چین جهت تبدیل پسماندهای آشپزخانه‌ای به متانول سبز
در میان تلاش‌های غول‌ اقتصادی سرزمین اصلی چین برای کاهش آلودگی و بهبود بهره‌وری صنعتی، گروه شنرژی (Shenergy Group)، تأمین‌کننده اصلی گاز طبیعی شانگهای، به ساخت تأسیساتی جهت تبدیل کوه پسماندهای غذایی آشپزخانه‌ای به متانول سبز، سوخت جایگزینی برای صنعت کشتی‌رانی پرکربن، مشغول است.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، شی پینگیانگ، معاون شرکت شنرژی، طی نشستی خبری به خبرنگاران گفت این تأسیسات، که دارای قابلیت تولید ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تن متانول سبز از پسماند غذایی می‌باشد، تا پایان سال ۲۰۲۵ آماده بهره‌برداری خواهد بود.

وی اضافه کرد: «ما در صددیم پسماندهای آشپزخانه‌ای بیشتری برای توسعه این تکنیک جمع‌آوری کنیم. در شهر پرجمعیتی چون شانگهای، می‌توان از حجم عظیم پسماندهای آشپزخانه‌ای برای دستیابی به اقتصاد منطقه‌ای سبزتر استفاده کرد.»

متانول سبز سوخت مایع کم‌کربنی است که می‌تواند به‌طور گسترده در حمل و نقل دریایی استفاده شود. برخلاف متانول معمولی، متانول سبز را می‌توان از زیست‌توده پایدار یا دی‌اکسید‌کربن و هیدروژن تولیدشده از برق تجدید‌پذیر تهیه کرد.

از پسماندهای آشپزخانه‌ای جداشده، که در سرزمین اصلی چین با نام «زباله تر» هم شناخته می‌شوند، می‌توان منابعی چون کمپوست، نفت و گاز متان جهت مصارف صنعتی تولید کرد.

شنرژی، که بیش از ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی یا ۹۵ درصد از نیاز کل شهر را تأمین می‌کند، شبکه عظیمی از زیرساخت‌های گاز طبیعی در اختیار دارد که می‌تواند از آن برای توسعه تکنیک جدید استفاده کند.

در ماه مارس، هنگ‌کنگ اند چاینا گز (Hong Kong and China Gas – Towngas)، یکی از بزرگ‌ترین توزیع‌کنندگان گاز طبیعی در سرزمین اصلی چین، با شنرژی چهارچوب همکاری‌های راهبردی‌ای را برای همکاری در ترویج توسعه کسب و کارهای انرژی سبز امضاء کرد که شامل بررسی بازار متانول و هیدروژن سبز می‌شود.

شنرژی که تحت مالکیت دولت شهری شانگهای قرار دارد، مجموعاً یک سوم برق این شهر را تولید می‌کند.

شانگهای، قطب مالی و بازرگانی سرزمین اصلی چین، در سال ۲۰۱۱، با هدف استفاده بهتر از منابع و کاهش آلودگی، اقداماتی را برای دفع علمی پسماندهای غذایی آغاز کرد.

هنگامی که پای زباله‌های تر در میان باشد، ‌روش‌های دفع سنتی، مانند دفن یا سوزاندن، اثربخشی کمتری دارند. دفن زباله به آلودگی‌های ثانویه‌ای مانند شیرابه و متان منجر می‌شود و سوزاندن سم تولید می‌کند.

در ماه جولای ۲۰۱۹، شانگهای یکی از چهار شهر چین بود که برنامه تفکیک زباله اجباری را آغاز کردند. در این برنامه، زباله‌های خانگی باید به چهار دسته تقسیم شوند: زباله تر (پسماند غذا)، زباله خشک، زباله قابل بازیافت و زباله خطرناک.

فاز سوم کارخانه بازیافت، که در چانگتو (Chengtou) در لوئویانگ (Laogang)، در ساحل شرقی شهر، در دست احداث است، قادر خواهد بود روزانه ۲۰۰۰ تن پسماند غذایی را فرآوری کند. شانگهای در روز در حدود ۷۰۰۰ تن زباله تر تولید می‌کند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7278

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.