• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
0

تولید برق از برگ‌‌های نیلوفر آبی

  • کد خبر : 7955
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۹:۳۰
تولید برق از برگ‌‌های نیلوفر آبی
مطالعه اثر هیدروولتائیک تعرق برگ را نشان می‌دهد و "چشم انداز تازه‌ای برای پیشرفت فناوری‌های انرژی سبز" ارائه می‌دهد.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، دانشمندان چینی یک مولد انرژی ساخته‌اند که از تعرق گیاهان برای تولید الکتریسیته استفاده می‌کند که می‌تواند تقریباً تمام برگ‌های روی زمین را به یک منبع انرژی پایدار و پیوسته تبدیل کند.

تیم چینی در این باره گفت که ژنراتور تعرق برگ که با استفاده از یک برگ نیلوفر آبی نشان داده شده است توانسته بود دستگاه‌های الکترونیکی کوچک را تامین کند و می‌توان از آن برای ایجاد شبکه‌های برق نیروگاهی استفاده کرد.

این تیم در مقاله‌ای که در ژورنال معتبر منتشر شد، نوشت: “این مطالعه نه تنها اثر هیدروولتائیک بی سابقه تعرق برگ را آشکار می‌کند، بلکه چشم اندازی تازه برای پیشرفت فناوری‌های انرژی سبز ارائه می‌دهد.”

الکتریسیته هیدروولتائیک متکی بر حرکت و تعامل آب با سطوح جامد است. دستگاه‌های فعلی اغلب به یک منبع آب ثابت نیاز دارند که محدودیت‌های جغرافیایی ایجاد می‌کند زیرا دستگاه‌ها باید در نزدیکی توده‌های آبی مانند رودخانه‌ها یا سدها باشند.

هیدروولتائیک به فناوری اطلاق می‌شود که اصول برق آبی و انرژی فتوولتائیک (خورشیدی) را ترکیب می‌کند. این رویکرد معمولاً شامل استفاده از آب برای تولید برق و در عین حال یکپارچه سازی پنل‌های خورشیدی است.

در برخی از سیستم‌ها، گرمای حاصل از انرژی خورشیدی برای افزایش کارایی فرآیند برق آبی استفاده می‌شود. به عنوان مثال، پانل‌های خورشیدی را می‌توان با سیستم‌های مبتنی بر آب ترکیب کرد، جایی که گرمای تولید شده به افزایش کارایی توربین‌های آبی یا ارائه راه حل‌های ذخیره انرژی کمک می‌کند. هدف این روش ترکیبی، به حداکثر رساندن تولید انرژی از آب و نور خورشید است.

تولید برق هیدروولتائیک، که از طریق اشکال مختلف حرکت آب نشان داده می‌شود، نوید بزرگی برای پیشرفت فناوری‌های انرژی سبز است. با این حال، تعرق طبیعی برگ‌های گیاه، به‌عنوان بزرگ‌ترین جریان آب در زمین که انرژی نهفته عظیمی را انباشته می‌کند، به ندرت مستقیماً برداشت شده است.

در این راستا دانشمندان چینی یک ژنراتور تعرق برگ زنده را با استفاده از برگ نیلوفر آبی معرفی کردند که امکان برداشت مستقیم انرژی نهفته از طریق تعرق برگ را فراهم می‌کند. در این مطالعه ژنراتور تعرق برگ تولید برق پایدار در تمام روز را نشان داد که دارای ولتاژ مدار باز ۰٫۲۵ اینچ و جریان اتصال کوتاه ۵۰ نانوآمپر بود که به طور موثر در اتصالات سری یا موازی تقویت می‌شد.

این مطالعه نه تنها اثر هیدروولتائیک بی‌سابقه تعرق برگ را آشکار می‌کند، بلکه چشم‌انداز تازه‌ای برای پیشرفت فناوری‌های انرژی سبز از طریق پدیده گسترده تعرق برگ ارائه می‌دهد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7955

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.