به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، سرویس ایمپ استریت استارز (Amap Street Stars) از روز ۱۰ سپتامبر برای رتبهبندی مبتنی بر هوش مصنوعی رستورانها، هتلها و جاذبههای گردشگری راهاندازی شد، و علیبابا چند روز پیش اعلام کرد ۴۰۰ میلیون کاربر از استفاده کردهاند که تقریبا نیمی از کل تعداد کاربران فعال ایمپ را شامل میشود.
طبق آخرین آمارها (مربوط به ماه ژوئن امسال)، ایمپ ۵/۸۹۵ میلیون کاربر فعال ماهانه داشته و به این ترتیب پس از ویچت شرکت تنسنت با ۱/۱ میلیارد، دوئین (نسخه تیکتاک مخصوص سرزمین اصلی چین، متعلق به شرکت بایتدنس) و تاوباو (فروشگاه آنلاین علیبابا)، چهارمین اپلیکیشن موبایلی بزرگ در چین از نظر تعداد کاربران فعال بوده است.
سرویس رتبهبندی ایمپ جدیدترین حمله علیبابا علیه میتوان است که یک اپلیکیشن بسیار محبوب رتبهبندی رستورانها به نام دیانپینگ (Dianping) دارد. این دو غول فناوری چین از مدتها قبل درگیر نبردی سخت در بخش ارسال سریع خریدهای مشتریان بوده و برای افزایش سهم بازار خود، تخفیفهای بسیار زیادی به مشتریان ارائه کردهاند.
شرکت میتوان در واکنش به راهاندازی استریت استارز اعلام کرد که قصد دارد از مدلهای هوش مصنوعی برای بررسی و غربال کردن نظرات کاربران در مورد رستورانها و فروشندهها استفاده نموده و همچنین خدمت جدید «تحویل غذای با کیفیت» را در اپلیکیشن دیانپینگ ارائه کند.
این شرکت چندی پیش اعلام کرد که به منظور کمک به کسب و کارهای کوچک برای تحمل فشارهای عملیاتی و توسعه سالم صنعت رستورانداری، در تعطیلات هشت روزه روز ملی چین یارانههایی تا سقف ۵۰ هزار یوآن به بیش از ۱۰ هزار رستوران کوچک و متوسط میپردازد.
از ابتدای امسال تا کنون سهام میتوان در بورس هنگ کنگ ۳۰ درصد سقوط کرده، در حالی که سهام علیبابا ۱۲۸ درصد رشد داشته است.
علیبابا اعلام کرده که شیائوگائو (Xiaogao)، دستیار هوش مصنوعی جدید ایمپ، در روز اول اکتبر (اولین روز از تعطیلات «هفته طلایی») بیش از ۹۲ میلیون توصیه به کاربران ارائه داده و همچنین ظرف یک روز بیش از ۶/۲ میلیارد درخواست کاربران را پردازش کرده است.
ایمپ نیز در یک روز رکورد ۳۶۰ میلیون کاربر را ثبت نموده و در مجموع برای بیش از ۹ میلیارد کیلومتر سفرهای کاربران، خدمات مسیریابی ارائه داده است که این مورد هم یک رکورد جدید محسوب میشود.
منبع: scmp


