• امروز : شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
1

انتشار گزارش‌های ساینوپک درباره توسعه بخش‌های انرژی، هیدروژن و صنایع شیمیایی چین

  • کد خبر : 7640
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۰۰
انتشار گزارش‌های ساینوپک درباره توسعه بخش‌های انرژی، هیدروژن و صنایع شیمیایی چین
شرکت پتروشیمی چین (ساینوپک) در کنفرانسی مطبوعاتی در ریاض، پایتخت عربستان سعودی گزارشاتی را منتشر کرد که آینده بخش پتروشیمی چین و نیز تلاش‌های شرکت‌های چینی برای کربن‌زدایی در راستای گذار سبز و کاهش انتشار کربن را روشن‌تر می‌سازد.

به گزارش prnewswire ، این کنفرانس با حضور بیش از ۷۰ نفر و با صحبت‌های مهم شیه چین‌شنگ، معاون رئیس هیات دیپلماتیک چین در امور اقتصادی و بازرگانی در سفارت جمهوری خلق در پادشاهی عربستان سعودی برگزار شد. شرکت کنندگان کنفرانس شامل نمایندگانی از وزارت انرژی عربستان، آرامکو، مرکز مطالعات و تحقیقات نفت ملک عبدالله، دانشگاه نفت و مواد معدنی ملک فهد و خبرگزاری‌های مختلف عربستان بودند.

سه گزارش کلیدی، «چشم‌انداز انرژی چین در سال ۲۰۶۰ (نسخه ۲۰۲۴)»، «چشم‌انداز صنعت سوخت هیدروژنی چین» و «گزارش توسعه انرژی و صنایع شیمیایی چین (۲۰۲۴)» با موضوع گذار سبز، توسعه سطح بالا (High-profile Development) و آینده نوآورانه در این کنفرانس مطبوعاتی ارائه شد و سپس کارشناسانی از مرکز پژوهش و ارتباطات دانشی عربستان (CRIK) و وود مکنزی به‌عنوان سخنران اصلی گزارش‌هایی را برای ترسیم دورنمای توسعه صنایع شیمیایی و انرژی عربستان و نتایج پژوهش‌ها در مورد گذار انرژی در سطح جهانی ارائه کردند.

چشم‌انداز انرژی چین در سال ۲۰۶۰ (نسخه ۲۰۲۴) روند نزولی مصرف انرژی و انتشار کربن به لطف طرح‌های سبز و کم‌کربن در این کشور را نشان می‌دهد، و جزئیات پیش‌بینی‌های به عمل آمده در آن به شرح زیر است:

  • پیش‌بینی می‌شود روند افزایش مصرف زغال‌سنگ چین، که محور امنیت انرژی این کشور است، تقریبا تا سال ۲۰۲۵ متوقف شود
  • تقاضا برای نفت قبل از سال ۲۰۲۷ به اوج می‌رسد [و بعد از آن روند کاهشی خواهد داشت]
  • مصرف گاز طبیعی در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۴۰ به اوج برسد
  • پیش‌بینی می‌شود که تقریبا تا سال ۲۰۴۵، بخش اعظم انرژی چین از منابع غیر فسیلی تامین گردد

گزارش چشم‌انداز صنعت سوخت هیدروژنی چین پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۶۰، مصرف سوخت هیدروژنی کشور به حدود ۸۶ میلیون تن و ارزش مالی این صنعت به ۶/۴ تریلیون رنمینبی برسد. تا آن زمان کاربرد منابع غیر فسیلی به‌عنوان منبع انرژی مورد استفاده برای تولید هیدروژن به ۹۳ درصد افزایش می‌یابد و دو سوم هیدروژن با انرژی خورشیدی و بادی تولید خواهد شد.

گزارش توسعه انرژی و صنایع شیمیایی چین (۲۰۲۴) هم بر ضرورت اولویت دادن به حفاظت، تقویت و بازیافت کارآمد و پربازده منابع صنعت پتروشیمی در سال ۲۰۲۴، و همچنین حرکت مداوم به سوی هدف «نقطه اوج انتشار کربن» (carbon peak) و پس از آن هدف‌گذاری وضعیت کربن‌خنثی، تسریع در ارتقای بهره‌وری انرژی و افزایش استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر تاکید دارد. قیمت جهانی نفت در سطح متوسط تا بالا باقی خواهد ماند، ولی ممکن است وقوع رخدادهای بزرگ بین‌المللی سبب رکود بازار شود.

منبع: prnewswire

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7640

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.