• امروز : یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 22 September - 2024
0

افزایش سریع‌تر ظرفیت تولید شرکت SMIC چین در بحبوجه جنگ تراشه‌ها

  • کد خبر : 7810
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۸:۳۰
افزایش سریع‌تر ظرفیت تولید شرکت SMIC چین در بحبوجه جنگ تراشه‌ها
همزمان با کارزار چند ملیتی به رهبری آمریکا برای محدود کردن هر چه بیشتر دسترسی چین به فناوری‌های پیشرفته خارجی، بزرگ‌ترین تولید کننده تراشه چین یعنی کورپوریشن بین‌المللی ساخت نیمه‌رسانا (SMIC) در حال سرعت بخشیدن به برنامه‌های افزایش ظرفیت خود است.

به گزارش بلومبرگ، یکی از مدیران ارشد این شرکت اخیرا به تحلیل‌گران گفت: «برخی از مشتریان ما به دلیل تغییرات ناشی از مسائل ژئوپلیتیک در زنجیره تامین، فرصت‌های جدیدی به دست آورده‌اند» و «در حال افزایش ظرفیت – با سرعتی بیش از آنچه در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود – هستیم.»

دولت شی جین پینگ شرکت‌ها را تشویق می‌کند تا با در اولویت قرار دادن استفاده از محصولات داخلی، به خودکفایی کشور در حوزه‌های استراتژیک مانند تراشه‌های ویژه خودرو کمک کنند.

مدیر SMIC از مشتری خاصی نام نبرده، اما یکی از بازیگران کلیدی در این عرصه هواوی است که سال گذشته با SMIC در تولید پردازنده ۷ نانومتری برای تلفن‌های هوشمند میت همکاری داشت. این پردازنده توانست به رقیبی برای بزرگ‌ترین نام‌های تجاری جهان مثل کوالکام تبدیل شود.

تا ماه دسامبر با تکمیل خطوط تولید، ۶۰ هزار ویفر ۳۰۰ میلی‌متری به ظرفیت ماهیانه تولید SMIC اضافه خواهد شد، در حالی که برنامه قبلی تنها شامل اضافه شدن ۳۰ تا ۵۰ هزار ویفر در ماه بود.

شرکت‌های چینی مختلف، از هواوی تا طراحان تراشه‌های خودرو، به خاطر محدودیت‌های تحمیل شده از سوی آمریکا و متحدانش ناچارند بیشتر و بیشتر به SMIC و سایر تولید کنندگان داخلی نیم‌رساناها تکیه کنند.

به گفته مدیر SMIC، تقاضا برای برخی محصولات خاص شرکت از مقدار عرضه بیشتر است  و قیمت‌ها مرتبا افزایش می‌یابد چون مشتریان به دنبال خرید هرچه بیشتر تراشه‌های ساخت داخل هستند.

یک روز بعد از اعلام خبر درآمد بیش از حد انتظار این شرکت، ارزش سهام آن در بورس هنگ کنگ بیش از ۹ درصد افزایش یافت.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7810

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.