به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، این رویداد چهارروزه در شانگهای شاهد حضور پررنگ شرکتهای فعال در حوزه هوش مصنوعی بود که به دنبال همکاری یا گسترش روابط با استودیوهای محلی برای استفاده از فناوریهای هوش مصنوعی بودند.
هواوی با غرفهای بزرگ و معرفی سیستمعامل هارمونی – جایگزین اندروید – در مرکز توجه قرار گرفت. این سیستمعامل به سرعت در میان توسعهدهندگان بازی در چین محبوب میشود و تاکنون بیش از ۶۵۰۰ بازی (از جمله Anipop و Subway Surfers) روی آن منتشر شدهاند. هواوی همچنین از دستیار هوش مصنوعی خود، Xiaoyi با نام انگلیسیCelia))، رونمایی کرد که میتواند تجربه بازی موبایلی را با مسدود کردن تماسها و پیامها و پاسخگویی همزمان به سوالات بازیکنان بهبود دهد.
طبق گزارش «کمیته نشر بازیهای چین»، فروش بازار بازیهای ویدئویی چین در نیمه نخست سال ۲۰۲۵ با ۱۴٪ رشد نسبت به سال قبل به رکورد ۱۶۸ میلیارد یوان (۲۳.۴ میلیارد دلار) رسید؛ رشدی که بسیار بیشتر از ۲٪ رشد سال گذشته است. این موفقیت به حمایت بیشتر دولت و بهکارگیری سریع فناوریهای هوش مصنوعی نسبت داده شده است.
امروزه هوش مصنوعی میتواند کارهای بسیار بیشتری در بازیها انجام دهد – از توسعه تا تعامل با بازیکن.
رقابت در حوزه مدلهای سهبعدی شدت گرفته است. ماه گذشته، تنسنت مدل Hunyuan 3D World 1.0 را بهصورت متنباز عرضه کرد که قادر به تولید محیطهای سهبعدی بسیار پیچیده است.
در این رویداد، شرکتهایی از غولهایی چون تنسنت و NetEase تا استودیوهای کوچک مانند ۳۷Games، بر تلاشهای خود برای یکپارچهسازی هوش مصنوعی در فرآیندهای ساخت و تجربه کاربری بازیها تاکید کردند.
منبع: scmp