به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، این شرکت قبلاً این بهروزرسانیها را در شبکه خود آغاز کرده و با عملیات در بندر شنجن – که در میان شلوغترین پایانههای کانتینری جهان قرار دارد، شروع شده است.
این شرکت در خط ساحلی غربی شنجن، مرکز فناوری جنوبی، پایانهای که برای رسیدگی به محمولههای فله غلات و ماسهسنگ استفاده میشد را به مرکزی تبدیل کرده که دارای جرثقیلهای اسکلهای کنترلشده از راه دور، کامیونهای کانتینری خودران و جریان دیجیتال مدیریت کالا است.
بهره برداری از جرثقیلهای اسکله و جرثقیلهای دروازهای لاستیک دار، پیچیدهترین بخش برای کارگران این پایانه بود. اکنون آنها میتوانند در حالی که در یک اتاق کنترل دنج نشستهاند، همه از راه دور کار کنند.
عملیات ارتقا یافته این پایانه، آخرین نمونه از جاه طلبی چین برای مدرن سازی سریع زیرساختهای گسترده و صنایع سنتی خود با استفاده از آخرین فناوریها، از جمله ۵G، سیستمهای اتوماسیون دیجیتال و هوش مصنوعی است.
به عنوان مثال، غول تجهیزات مخابراتی هوآوی، اتوماسیون را در تیانجین، بزرگترین بندر دریایی شمال چین، با زیرساختهای ۵G خود پیش برده است.
تحول دیجیتال بنادر چین کاملاً در تضاد با وضعیت ایالات متحده است، جایی که نگرانیها در مورد از دست دادن مشاغل ناشی از اتوماسیون منجر به اعتصاب ۳ روزه کارگران بندر در ساحل شرقی و خلیج مکزیک شد که بزرگترین توقف کار و تعطیلی کشتیرانی در نوع خود و در نزدیک به نیم قرن اخیر بود. این اعتصاب تهدیدی برای کمبود همه چیز از موز گرفته تا قطعات خودرو بود.
در بندر شنجن، تحول اصلی در سیستم مدیریت دیجیتال خود توسعه یافته است که عملیات کانتینرها، شکستن محمولههای فله، مراحل گمرکی و موارد دیگر را پوشش میدهد.
این سیستم به بهبود کارایی عملیاتی در بندر تا ۳۰ درصد کمک کرده است، در حالی که تعداد کارگران در محل را ۸۰ درصد و خطرات امنیتی را ۵۰ درصد کاهش داده است. سیستم پورت هوشمند اولین بار در سال ۲۰۲۲ پس از شروع بازسازی در سال ۲۰۱۷ مورد استفاده قرار گرفت.
واحد بندری شرکت چاینا مرچنت، ۳۰۰ میلیون یوان (۴۲ میلیون دلار) برای توسعه این سیستم در سال ۲۰۲۴ هزینه کرد. انتظار میرود سرمایه گذاریها هر سال به رشد خود ادامه دهند.
سایر فناوریهای هوشمند درگیر در تلاشهای اتوماسیون در این پایانه شامل دستگاههای اینترنت اشیا و سیستم ناوبری ماهوارهای بیدو میشود.
وزارت حملونقل چین سال ۲۰۲۳ برنامههایی را برای توسعه تعدادی بنادر و آبراههای هوشمند در سطح جهانی تا سال ۲۰۲۷ ارائه کرد. طبق دادههای رسمی، در حال حاضر، این کشور ۱۸ پایانه کانتینری خودکار دارد که ۲۷ پایانه آن در دست ساخت یا نوسازی است.
سیستم مدیریت دیجیتال واحد بندری CMG نیز در عملیات آن در شهرهای شانتو، شوند و ژان جیانگ در استان جنوبی گوانگدونگ مستقر شده است. همچنین در بنادر خارج از کشور این شرکت در سریلانکا و برزیل نصب شده است.
این شرکت همچنین این سیستم را به مشتریان خارجی از جمله اپراتورهای بندری در یونان و ایتالیا ارائه کرده و پروژه جدید شرکت در ترکیه در حال انجام است.
منبع: scmp